Williams Martini Racing's Finnish driver Valtteri Bottas sits in his car ahead of the first practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 4, 2015 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / ANDREAS SOLARO
Vágólapra másolva!
A pénteki edzésnapon sok újítást kipróbáltak, és elégedettek a tapasztalatokkal. Valtteri Bottas ugyanakkor ezereurós pénzbüntetést kapott.
Kellemes szájízzel zárta a Williams az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapját; a csapat különösebb problémák nélkül teljesítette a kétszer másfél órás felkészülési időszakot.
"Sűrű napunk volt, nagyon szerteágazó programot bonyolítottunk le. Egy rakás új egységet kipróbáltunk, erőátviteli és felfüggesztés elemeket is" - árulta el Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős mérnöke. "A hosszú etapjaink jól alakultak, és kevés benzinnel is egész jól mentünk ahhoz képest, hogy péntekenként hol szoktunk végezni."
Valtteri Bottas 9., Felipe Massa 10. lett a tabellán - a valós tempóját péntekenként gyakran rejtegető csapat pilótái ennél általában kissé hátrébb szoktak végezni. Mindketten elégedetten értékelték napot.
"Jól sikerültek az edzések, és elégedett vagyok az autó balanszával, érzetével. Ez jó kezdést ad a hétvégének" - mondta Massa. "Első ránézésre ütőképesnek tűnik az autó, de mindent jól kell csinálnunk, hogy felkészüljünk holnapra."
Bottas hasonlóan látta. "Sokat kísérleteztünk az aerodinamika, a mechanikus elemek és a futómű beállításaival. Rengeteg információ került így a birtokunkba, ezekből kell kiválasztanunk a legjobb kombinációt holnapra" - nyilatkozta. Monzában egy speciális, kis légellenállású csomagot vetnek be az istállók, ezért is van szükség itt sok vizsgálatra.
A finn az adatok mellett begyűjtött egy csekket is: ezer eurót kell befizetnie az FIA kasszájába, amiért egy alkalommal 105,9 km/ó-val hajtott a bokszutcában, a megengedett 80-as korlátot jócskán átlépve. Ez akkor történt, amikor a délutáni edzés utolsó perceiben túl nagy lendülettel fejezte be körét, és a vonal előtt hatalmasat fékezve majdnem keresztbe is állt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!