Változik az F1-es mezőny összetétele a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól, mivel a Manor a 23 esztendős Alexander Rossit indítja Will Stevens oldalán, az eddigi futamokat teljesítő Roberto Merhi pedig csak tartalékpilóta lesz. A spanyol versenyző két további versenyen, az Orosz Nagydíjon és a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon kap majd lehetőséget a vezetésre, amikor Rossi visszatér a GP2 mezőnyébe, ahol jelenleg a 2. helyet birtokolja, bár csak matematikai esélye van a bajnoki címre.
Rossi régóta keresi a lehetőséget, hogy bekerülhessen az F1-be: tavaly a csődbe ment Caterham és a szintén a csődből visszarántott, majd Manor néven újjászületett Marussia tesztpilótája is volt, az idén pedig hírbe hozták a 2016-ban induló Haas csapattal, de az új istálló nem kíván rutintalan pilótát szerződtetni. Rossi ezt a csorbát most úgy-ahogy kiküszöbölheti, hiszen a Toro Rossótól a 2007-es szezon során elküldött Scott Speed óta ő lesz az első amerikai, aki F1-es futamon indulhat.
„Elég régóta készülök erre a lehetőségre” – nyilatkozta a kaliforniai pilóta. „Sokan emlékezni fognak arra, hogy már 2014-ben is szoros kapcsolatban voltam a csapattal, és maradt még elvégzendő feladat számomra. Ez egy kis alakulat, amely sok mindenen keresztül ment. Ez példázza az igazi eltökéltségüket, és az idei visszatérésük is rendkívüli. Megtisztelő, hogy ennek az örökségnek, valamint a további fejlődésnek és a sikereknek is részese lehetek” – tette hozzá.
A 23 esztendős Rossi elmondása szerint „imádja” a szingapúri pályát, így a bemutatkozásának időzítése „nem is lehetne tökéletesebb.” A Manor csapatfőnöke, John Booth örömét fejezte ki, hogy a Manor ismét egy fiatal tehetségnek adhat lehetőséget, valamint köszönetet mondott Merhinek a „professzionális hozzáállásáért.” Hozzátette, hogy a 2016-os versenyzői felállásukról még nem döntöttek, és Rossi szerződtetése a csapat hosszabb távú érdekeit szolgálja.
Miután tavaly a Caterhamnél tesztlehetőséget kapott, Merhi az idei Malajziai Nagydíjon állhatott fel először az F1-es rajtrácsra, de - részben testsúlya miatt – csak alkalomszerűen tudta felvenni a versenyt Will Stevensszel. Mivel Merhi mögött nem áll szponzori háttér, leváltásáról már régóta pletykálnak, és ő maga sem érezte bebiztosítva magát, mert szokatlan módon a Formula Renault 3.5 mezőnyébe is visszatért.
Merhi viszont nem igazán bírta a rengeteg verseny miatti terhelést, és már a hungaroringi fordulótól is vissza akart lépni, ráadásul a Pons Racing munkájával sem volt elégedett, így az eredmények alaposan elmaradtak a 2014-ben látottaktól. A spanyol végül a múlt hétvégi, silverstone-i forduló előtt kiszállt a bajnokságból, így – mivel a Manornál is elvesztette az ülést – bő egy hét alatt gyakorlatilag kiírta magát az aktív pilóták közül.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!