Vágólapra másolva!
A Force India pilótája húzta a rövidebbet kettejük balesete után, mivel a sportfelügyelők szerint Nico Hülkenberg hibáztatható azért, mert Felipe Massa bokszból kihajtó Williamse nekiment a német autójának a Szingapúri Nagydíjon.

A 13. kör kezdetéig nyugodt mederben zajlott a Szingapúri Nagydíj, de a kerékcserék kezdetekor felbolydult a mezőny. A 11. körben Nico Hülkenberg kiállt kereket cserélni, majd két körrel később Felipe Massa is követte, ám a bokszból kihajtva kissé a Force India mögé került. Az ív viszont Massának kedvezett, és természetesen nem tágított, a Williamsét a belső íven hagyta, Hülkenberg pedig megpróbálta kiszorítani, de a Williamsnek már nem maradt hely, és a két autó összeütközött.

A Williams kissé megemelte a Force Indiát, ami meg sem állt a szemben lévő falig, alaposan összetört, és rengeteg törmeléket is a pályán hagyott. Hülkenberg azonnal kiesett, Massa viszont egy lassú defekttel folytatni tudta a versenyt, és csak később esett ki, miután a sebességváltója állandóan üresbe kapcsolt. A versenyének viszont addigra már gyakorlatilag vége volt, mert a nem tervezett kiállás miatt alaposan visszaesett, és esélye sem volt a pontszerzésre.

Bottas megbízható teljesítménnyel az 5. helyen ért célba - kattintson a galériáért! Forrás: Williams F1

Természetesen a sportfelügyelők azonnal vizsgálni kezdték az incidenst, és megállapították, hogy Hülkenberg tehető érte felelőssé, ezért három rajthelyes büntetést írtak elő számára a jövő hétvégi Japán Nagydíjon. Ő maga ezzel természetesen nem értett egyet. „Az biztos, hogy ez nem jó hír” – mondta a BBC-nek. „Az én szemszögemből az történt, hogy ő jött kifele a bokszból, én viszont előrébb voltam. Tudatában voltam, hogy ő kifelé tart, de én voltam előrébb” – szögezte le.

Ez valóban így van, azonban Massa autója bőven a Force India mellé ért, és a brazilnak nem igazán maradt helye, ahova mehetett volna a baleset elkerülése érdekében. Épp ezért, egyetért a döntéssel. „Nos, szerintem igazából helyes a büntetés” – nyilatkozta a BBC-nek. „Én voltam belül, és egyszerűen ráfordult az autójával az enyémre. Semmit sem tehettem ez ellen. Az biztos, hogy amit tett, nem volt helyes” – jelentette ki a brazil pilóta.

A grove-i istálló másik autójával Valtteri Bottas eseménytelen versenyt futott, de jól kihasználta ellenfelei problémáit, Lewis Hamilton kiesését, és a második Safety Car fázis során Danyiil Kvjatot is maga mögé utasította, így végül az 5. helyen ért célba egy olyan pályán, ami nem feküdt a Williamsnek, és már a futam előtt is a tisztes helytállás, valamint a pontszerzés volt az elsődleges céljuk.

„A rajt jól sikerült" – kezdte Bottas, „és a tempónk is a vártnál jobban alakult. Meg tudtam szorongatni az előttem autózó srácokat, és néhányuk elé vágni. A szerelők nyomás alatt is csodásan dolgoztak, mindig a megfelelő lépéseket tettük meg, és leszegett fejjel kihasználtuk a lehetőségeket. Ez volt a maximum, amit ma elérhettünk, úgyhogy elégedett vagyok." Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke is felhívta a figyelmet arra, hogy a futamon le tudták dolgozni az időmérőn még meglévő hátrányukat, így versenyre kelhettek Danyiil Kvjattal és Nico Rosberggel is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!