A McLaren még nem jelentette be, ki lesz jövőre Fernando Alonso csapattársa, bár többször utaltak rá, hogy szeretnék meghosszabbítani Jenson Button szerződését. A brit egyelőre nem bízza el magát, hiszen a McLaren fiatal tesztpilótái veszélyeztethetik a helyét, de reményei szerint „heteken belül" eldől a sorsa.
Fernando Alonso biztosan marad a McLarennél, és szeretné, ha az istálló a csapattársát sem cserélné le. Buttonnal jó a munkakapcsolata, és szerinte a 17. idényére készülő világbajnok tapasztalatával többet érnének, mint a fiatalok bevetésével.
„Jenson az egész idény során elég jól vezetett, és szorosan együttműködve próbáljuk segíteni a csapatot" – nyilatkozta Alonso. „Jenson tapasztalata rendkívül fontos, amikor az autónk fejlesztésein dolgozunk, a hajtáslánc és az aerodinamika terén is."
Alonso szerint „előnyökkel és hátrányokkal is járna", ha a McLaren változtatna a felállásán, de Button megtartásával biztosan nem járnának rosszul. „Én csak azt tudom biztosan, hogy Jenson munkája nagyon hasznos a csapat számára, és én is sokat tanulok tőle. Azt nem tudom megítélni, hogy a többi sráccal milyen lenne együtt dolgozni."
Alonso hozzátette, a McLaren „remélhetőleg a karácsonyi szünet előtt" meghozza a döntést, tavaly ugyanis csak decemberben közölték Buttonnal, hogy maradhat a csapatnál.
A Honda közben továbbra is arról próbálja meggyőzni a közvéleményt, hogy a McLaren kasztnijával nagyobb problémák vannak, mint a motorral. Noha a japánok főnöke, Jaszuhisza Arai nemrég azt állította, az erőforrásuk már 25 lóerővel erősebb a Renault-énál, a monzai végsebességek másról árulkodtak. Az adatok alapján a Honda motorja bizonyult a leggyengébbnek: a Mercedesnél 16 km/ó-val voltak lassabbak az egyenesben, és a legjobb GP2-es autót csak 7 km/ó-val előzték meg.
Az olasz Autosprint úgy tudja, a japánok mindent megtesznek azért, hogy bebizonyítsák, nem csak az ő számlájukra írható a McLaren vergődése. Ezért azt tervezik, hogy az elsőszámú japán együléses szériában, a Super Formulában használt autókba is beépítik az F1-es motort, és a szuzukai pályán hajtanak végre egy tesztet.
Noha a Super Formulában négyhengeres, 2 literes turbómotorokat használnak, megoldható lenne az F1-es hajtáslánc áthelyezése az autókba. Az egyelőre kérdéses, hogy a Honda egy ilyen teszttel pontosan mit tudna bizonyítani, de állítólag eltökélt szándékuk, hogy kiderítsék, tényleg ők okolhatóak-e a küszködésért.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!