Az Olasz Nagydíj után a Red Bull utalt rá, hogy a Renault-nak hamarosan új erőforrások gyártásába kell kezdenie, a gyakori problémák miatt ugyanis előfordulhat, hogy az utolsó versenyekre kifogynak a motorokból. A Red Bull Monzában mindkét autójában bevállalta a többszörös motorcserét, hogy büntetések árán több használható erőforrásuk legyen a hátralévő versenyekre, az egyik friss motor azonban rögtön megadta magát Daniel Ricciardo autójában.
„Ki fogunk fogyni a motorokból, szó szerint nincs több erőforrásunk" – nyilatkozta Ricciardo az Olasz Nagydíj hétvégéjén. „Azt hiszem, még kettőt használhatunk, de ha még egy elromlik, akkor a Renault-nak újakat kell építenie a gyárban."
A Renault egyik szóvivője azonban az Autosportnak nyilatkozva kijelentette, hogy ez a veszély nem fenyegeti a motorgyártót. Szerinte a franciáknak elég tartalékuk van ahhoz, hogy „bármilyen helyzetet megoldjanak", és „elképzelhetetlen", hogy ne tudjanak motort adni a Red Bullnak az utolsó versenyekre. Azt egyébként továbbra sem tudják, hogy Ricciardo a hátralévő nagydíjakon használhatja-e újra a Monzában tönkrement motort.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kevésbé optimista, szerinte a korábban használt motorokon kívül Ricciardónak csak egy, Kvjatnak pedig két új motorja maradt a hátralévő hét versenyre.
A Renault valószínűleg az USA Nagydíjon tudná bevetni a fejlesztett, erősebb motorját, ennek a beszerelése viszont újabb büntetésekkel járna. A Red Bull ezért alaposan átgondolja, hogy megéri-e egyáltalán használni az új motort. „Még nem tudjuk, mennyivel lenne erősebb az új hajtáslánc. Ha ez kiderül, mérlegeljük a helyzetet" – mondta.
Ricciardo hozzátette, „nem túl optimista" a fejlesztésekkel kapcsolatban. „Tavaly is gyakran reménykedtünk, hogy bizonyos versenyeken több lóerőnk lesz. Bár valóban erősebbek lettek a motorok, soha nem javultak annyit, mint amiről korábban szó volt" – magyarázta. „Amíg nem vezettem az autót, és nem érzem az extra lóerőket, inkább nem élem bele magam."
A Red Bull és a Renault együttműködése valószínűleg véget ér a 2015-ös idény végén, a franciák a Lotus felvásárlásával gyári csapatot indíthatnak. Noha a Lotus mindkét pilótájának érvényes szerződése van a 2016-os szezonra, a tulajdonosváltás változtathat a helyzeten. A Renault állítólag szeretné megtartani Romain Grosjeant, Pastor Maldonado viszont aggódhat az állásáért. A Renault ugyanis a hírek szerint a Totalt is átcsábítaná a gyári istállóhoz, ez pedig ellehetetlenítheti, hogy Maldonado a venezuelai olajvállalat, a PDVSA támogatásával a csapatnál maradjon.
Maldonado egyelőre optimistán várja a következő idényt, de azt is elfogadja, ha távoznia kell az istállótól. „Ha nem akarják, hogy a csapatnál versenyezzek, rendben van. Ilyen az élet, de egyelőre teljesen ellentétes információm vannak" – magyarázta. „Szerintem továbbra is szeretnének velem dolgozni."
„Egyelőre nyugodt vagyok, hiszen pozitív jeleket látok" – tette hozzá. „A sajtóban sok pletykát lehet olvasni, de a csapat részéről még nem hallottam ilyesmit."
Ha a Renault valóban kirakja őt a csapatból, Maldonado F1-es jövője is veszélybe kerülhet, hiszen a lotusos szerződése miatt nem tárgyalt más csapatokkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!