MONZA, ITALY - SEPTEMBER 04: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 4, 2015 in Monza, Italy. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150904-00461 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A szombati monzai edzésen 40 kilométer után valószínűleg menthetetlenül tönkrement a vadonatúj motor az ausztrál autójában.
A Red Bull úgy próbálja növelni a szezonban bevethető motorjai számát, hogy Monzában egyszerre bevállaltak több büntetést kereten felüli Renault-k beszereléséért, mindezt azért, hogy utána szabadon variálhassanak velük. Pénteken a 6., szombaton a 7. friss egységeket építették be az autókba, így Daniel Ricciardóra és Danyiil Kvjatra alapból 20-20 rajthelyes hátrasorolás vár az időmérőt követően. Formálisan ez egyébként még több lesz, mert a pilóták egyéb hajtáslánc-főelemekből is kaptak újakat.
A fondorlatos terv azonban máris befuccsolt Ricciardo esetében: a szombat délelőtti, utolsó monzai szabadedzésen 7 megtett kör, azaz valamivel több, mint 40 kilométer után le kellett parkolnia az ausztrálnak motorhiba miatt, és félő, hogy az egység menthetetlen. "Sajnos úgy néz ki, hogy elvesztettük a motort" - nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke lehangoltan a Sky Sportsnak. "Nincs több bevethető (új) motorunk, ezért a tegnapit kell beszerelnünk."
Ricciardo a szezonnyitón hasonlóan járt, ahol szintén nagyon korán tönkrement az egyik erőforrása. A Renault úgy tervezi, hogy továbbfejlesztett motorját az USA Nagydíjra viszi el először, ezért ott szintén büntetésre készülhetnek a Red Bull, illetve a Toro Rosso versenyzői, ha a csapatok úgy döntenek, hogy beszerelik a frissítést.
A Honda a bevetett motorok számát tekintve egyébként egyelőre veri a Renault-t, Fernando Alonso és Jenson Button már 9-9-et kapott a McLarennél. A szabályok autónként csak 4 (új gyártó esetén 5) motor használatát engedélyezik büntetlenül a szezon folyamán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!