Továbbra sem lehet tudni, hogy Monza 2016 után is megrendezheti-e az Olasz Nagydíjat, sőt Bernie Ecclestone jelenleg „valószínűtlennek tartja", hogy hosszabbítani tudna a pályával. Ecclestone magasabb rendezési díjat követel a szervezőktől, mint amennyit ki tudnának fizetni, ezért a hónapok óta tartó tárgyalásoknak nincs eredménye.
A Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn úgy véli, a klasszikus pályák esetében Ecclestone-nak nem kellene ragaszkodnia a magas rendezési díjakhoz, hiszen ezek a versenyek önmagukban óriási hasznot hoznak a Forma-1 számára.
„Egy verseny értékét nem csak pénzben lehet mérni – szakítanunk kellene azzal a szemlélettel, mely szerint egyre több pénzre van szükségünk" – nyilatkozta Kaltenborn a Motorsport.com-nak. „Mindent a pénz diktál, ez már nagyon régóta probléma. Ma Monzáról beszélünk, és szerintem csak idő kérdése, míg Monaco is hasonló helyzetbe kerül. Utána pedig mi kövektezik?"
„Mindenki azt mondja, hogy szeretnék megtartani a klasszikus versenyeket, és nemrég ezek a pályák még különleges védelmet élveztek. De Németországot már elveszítettük, Monza is küszködik, sőt Spa is. Azt is tudjuk, hogy Monaco milyen helyzetben van. Meg kell állítanunk ezt a folyamatot."
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is kiállt Monza mellett, ugyanakkor úgy véli, igazságosan kell megállapítani a rendezési díjakat. „Az a baj, hogy ha az egyik pálya esetében csökkenti a díjakat, akkor a többiek is elkezdenek kopogtatni az ajtaján" – mondta Ecclestone-ról. „Ezért ragaszkodnia kell az álláspontjához. Ismerjük Bernie-t, tudjuk, hogy nem szokott blöffölni – csak akkor fenyegetőzik, ha készen is áll végrehajtani, amit mond."
Kaltenbornnak az sem tetszik, ahogy a Forma-1 a kisebb csapatokkal bánik, hiszen az ígéretek ellenére az elmúlt években nem sokat tettek a küszködő istállók megsegítéséért. A Caterham a télen megszűnt, a Manor túlélése is hajszálon múlt, a Sauber, a Lotus és a Force India pedig folyamatosan anyagi gondokkal küzd.
Amikor az Auto Hebdo a Stratégiai Munkacsoport intézkedéseiről kérdezte Kaltenbornt, a csapatfőnök kijelentette, a csoport „nem az igazi problémákra koncentrál." „Semmire nem számítok tőlük. Naiv lennék, ha azt gondolnám, hogy lesz megoldás" – mondta Kaltenborn, aki szerint az FIA sem tesz eleget az istállókért.
„Egy erős szövetségre van szükségünk, ezért többre számítottam tőlük" – ismerte el. „Arról sem a csapatoknak kellene dönteniük, hogy megváltoztatjuk-e a büntetések rendszerét, vagy a nagydíjhétvége lebonyolítási rendjét."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!