Sebastian Vettellel a két évvel ezelőttihez képest óriásit fordult a világ: míg akkor, a Red Bull-lal aratott győzelme után bőszen kifütyülte őt a fanatikus olasz közönség, most vasárnap, amikor a Ferrari színeiben 2. lett Monzában, tombolva ünnepelték, és ellenfelét, a dobogó tetejére fellépő Lewis Hamiltont fogadták hangos nemtetszéssel.
A célvonalat átlépve ő maga is olyan örömmel kiabált bele a rádióba, mintha nyert volna, és nem tagadta, hogy a pódium alatt hömpölygő tömeg láttán elérzékenyült.
Vettel az idén már az első tizenkét verseny alatt is nyolcszor végzett a dobogón,
míg a Ferrari tavaly egész évben csak kétszer, és Maurizio Arrivabene elismerte, hogy az érkezése az egész istállót tuningolja.
Nagyon jó hatással van a csapatra.
Nemcsak én, hanem mindenki remekül kijön vele, keményen dolgozik, és a lelkesedése átragad másokra is" – árulta el a Ferrari főnöke az Olasz Nagydíj után. „A legfontosabb, hogy összetartsunk, és az is fontos szempont, hogy nagyon jóban van a csapattársával.
„Ezért mondtam, amikor bejelentettük a szerződéshosszabbítást Kimivel, hogy számunkra jelenleg a stabilitás az egyik legfontosabb szempont. Seb fantasztikus bajnok, de olyan ember is, aki Kimivel együtt stabilizálja a csapatot, és mindannyiunknak rengeteget segít, hogy előre tudjunk mozdulni. Állandóan mosolyog, mindig pozitív."
A szurkolók két évvel ezelőtt a Ferrari akkori húzóemberét, Fernando Alonsót is ugyanilyen ovációval ünnepelték, amikor ő lett a 2. Monzában, történetesen épp Vettel mögött. Annak idején Alonso pályafutása is jól indult a csapatnál, és rögtön az első évében még nagyobb örömet szerzett a tifosinak: megnyerte az Olasz Nagydíjat. Ám az elmaradó vb-címek és a hatástalan ígéretek miatt később megromlott a viszonya a Ferrarival, ahol az utóbbi években már úgy érezték, elvesztette a motivációját.
A csapat élére a télen kinevezett Arrivabene azonban nem volt hajlandó kritizálni Alonsót. „Mások versenyzőiről nem akarok beszélni, az nem lenne korrekt" – jelentette ki. „Fernandóval akkoriban találkoztam, amikor még nem ezen a poszton dolgoztam, és jó volt a személyes kapcsolatunk."
Tizenkét forduló után a Ferrarinak már 181 pont a hátránya a konstruktőri összetettben, míg a 3. helyezett Williamsszel szemben 82 pont az előnye – 3-mal kevesebb, mint a Magyar Nagydíj után volt. A csapat Monzában új motort vetett be, amelyre 3 fejlesztési zsetont is elköltött a rendelkezésére álló 7-ből, és nem is tervezi leállítani az idei autó programját.
„Most taktikai alapon kell eldöntenünk, a maradék zsetonjainkat hogyan költjük el. De még mindenképpen folytatjuk az egész autó fejlesztését, nemcsak a motorét" – mondta Arrivabene, aki szerint a pohár Monzában félig tele volt.
„Elégedettnek kell lennünk. Az egyik versenyzőnk 2. lett, és mi is tartjuk a 2. helyünket a konstruktőrök között. Ez rendben van."
Bár a verseny után egy ideig úgy tűnt, Hamilton győzelmét elvehetik a keréknyomással kapcsolatos anomália miatt, Vettel az Origo GPhírek-nek azt állította, nem lett volna boldogabb, ha így megnyeri a versenyt. „A dobogónak csak a második fokán álltam, az érzéseim is ennek megfelelőek voltak" – mondta. „Nagyszerű autónk volt, de a győzelemhez nem eléggé. A 2. helyet érdemeltük meg."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!