Bernie Ecclestone az Orosz Nagydíj előtt interjút adott a Sky Sportsnak, amelyben kifejtette a véleményét a Forma-1 jelenlegi helyzetéről és problémáiról. Továbbra is kitart amellett, hogy a sport nincs válságban, de elismeri, hogy néhány területen komoly változásra van szükség. Úgy véli például, hogy a Forma-1 szabálykönyvét már nem elég javítgatni, hanem alapvető változásokra van szükség.
„Azt hiszem, a jelenlegi szabálykönyvet teljesen szét kellene szednünk – a sportszabályzatot és a technikait is -, és alaposan át kellene vizsgálnunk" – jelentette ki. „Eddig azt csináltuk, hogy néhány mondatot kihúztunk a szabálykönyvből, és beraktunk helyette valami mást – mintha toldozgatni-foltozgatni akarnánk egy nagyon régi házat, amelyet már le kellene bontani. Itt lenne az ideje, hogy végre lebontsuk azt a házat, és alaposan megnézzük."
Ecclestone szerint a 2017-es autókra vonatkozó új szabályok lehetőséget adnak arra, hogy más területeken is változtassanak. „Úgyis új autókat építenek, ezért el kell döntenünk, mihez kezdünk a motorokkal" – mondta 84 éves üzletember, aki köztudottan nem pártolja a V6-os hibrid turbókat. „Milyen motorokra van szükségünk? Kell nekünk a jelenlegi verzió? Szerintem a közönséget nem érdekli, hogy az erőforrás szuperhatékony-e, ez egyszerűen hidegen hagyja őket."
Az F1 nagyura egyetért azzal, hogy az autókat látványosabbá és nehezebben vezethetővé kell tenniük. „A minap régi fényképeket nézegettem. Az autók folyamatosan oldalirányban csúszkáltak, ilyesmi manapság már nem történik" – nyilatkozta.
Ecclestone beszélt a továbbra is kérdéses helyzetben lévő Red Bull jövőjéről is. Az osztrákok még egy motorszállítóval sem tudtak megegyezni a 2016-os idényre, ezért még mindig fennáll a lehetősége, hogy kiszállnak az F1-ből. „Úgy tűnik, jelenleg még nincs motorjuk, de szerintem nem kell aggódnunk" – erősítette meg újra Ecclestone, aki a Renault-t győzködi arról, hogy az eredeti szerződésüknek megfelelően jövőre is adjanak motort az osztrákoknak.
„Amikor az emberek nemet mondanak valamire, gyakran előfordul, hogy ezt nem gondolják komolyan, az igazi válaszuk a 'talán'" – magyarázta. „Meglátjuk, mi történik majd, de nem hiszem, hogy elveszítjük a Red Bullt, ezért nem is gondolkozom ezen. Több lehetőségük van, mint sokan gondolnák."
Ecclestone szerint a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz sem akar kiszállni, noha többször is fenyegetőzött ezzel. „Ha akarná, megtehetné. De a szíve mélyén versenyző alkat" – mondta róla. Azt viszont elismeri, hogy a Red Bull nehéz helyzetbe került, hiszen a gyári csapatok mellett nagyon nehéz ügyfélcsapatként érvényesülni.
„Ha a csapatodnak a Mercedes gyártja a motorokat, és valamiről szavazni kell, akkor neked is arra az opcióra kell szavaznod, mint a gyártónak. Különben előfordulhat, hogy nem kapod meg a kért motorokat" – magyarázta Ecclestone, aki legszívesebben 13 kétautós csapatot látna az F1-ben, de tisztában van vele, hogy jelenleg „nagyon nehéz" lenne új gyártóként beszállni az F1-be.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!