Vágólapra másolva!
Christian Horner utalt arra, hogy még a Mercedest sem kell feltétlenül kizárni a Red Bull jövő évi lehetséges erőforrás-beszállítói körül. A csapatfőnök szerint két gyártóval tárgyalnak.

Még mindig nincs megoldás a gordiuszi csomóra, amit a Red Bull hozott össze azáltal, hogy szerződést bont a Renault-val, és egyelőre képtelen megállapodni egy másik motorszállítóval. A Mercedes elutasította őket, részben a Honda is, a Ferrari pedig csak a Red Bull által elfogadhatatlannak tartott 2015-ös erőforrások módosított változatát kínálja. Christian Horner, a csapat főnöke viszont arra célozgatott, hogy még a Mercedest sem kell kihúzni a listáról.

„Két gyártóval tárgyalunk” – jelentett ki a Red Bull tulajdonában lévő Servus TV-nek, és a Mercedes kapcsán hozzátette: „A döntést nem Toto Wolff hozza meg” – utalt arra, hogy Wolff bevallottan ellenezte a motorok szállítását a veszélyes ellenfélnek tartott Red Bull számára, és végül a kvótát a Manornak adták. „Ez magasabb szinten történik. A háttérben sokféle egyeztetés zajlik, és természetesen a Forma-1 promótere, Bernie Ecclestone is aggódik, hogy mi lesz velünk” – mondta Horner.

Horner (balra) és Helmut Marko versenyképes motorokért lobbiznak, egyelőre nem sok sikerrel Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Reményét fejezte ki továbbá, hogy a következő hetek során dűlőre jutnak, mert „kritikus” helyzetben vannak, és már két héttel ezelőtt is késő lett volna meghatározni az RB12-es hajtásláncát. Elismerte, hogy még a Red Bull technikai guruja, a világbajnok autókat jegyző Adrian Newey is nyugtalan a helyzet miatt. Horner szerint Newey azt mondta neki, „Christian, válaszra van szükségünk. Azt tudom, mit kezdjek az autó elejével és a hátuljával, de azt nem, hogy mi legyen a közepével.”

„Hiszen ez nem csak a motorról szól” – tette hozzá már Horner. „A hűtés befolyásolja az autó oldalának kialakítását, a váltó pedig a hátsó részt. Végül is a döntést Dietrich Mateschitz hozza majd meg. Az én feladatom, hogy azonnal mozgásba hozzam a dolgokat, amint megtudjuk, milyen motorunk lesz. Viszont ahogy most itt ülünk, egyelőre nincs megoldásunk” – ismerte el, és nem tagadta azt sem, hogy a dolgozók féltik az állásukat, de megnyugtatták őket, hogy nem kell aggódniuk.

Be tudják hozni a lemaradást

A Red Bull csapatainak helyzete a motorszállító kilététől függetlenül sem ideális, hiszen az összes többi istálló tudja már, hogy jövőre milyen erőforrások kerülnek az autóikba, és változás is csupán a Lotus (Renault) illetve a Manor háza táján várható. Előbbi a Renault, utóbbi a Mercedes motorjaira vált. A Red Bull és a Toro Rosso ezzel szemben még a sötétben tapogatózik, de Horner szerint a késlekedés nem okoz majd komolyabb gondot számukra.

„Igen, ez valóban némi előnyt jelent a többi csapatnak, de a Red Bull Racingnél olyan magas színvonalú munka folyik, hogy meg tudunk birkózni a csúszással. Mindenki nagyon motivált, és újra győzni akar, de nem akarjuk úgy folytatni, ahogy az előző másfél évben tettük” – utalt a V6-os hibrid korszakra, melynek során a Renault eddig alaposan lemaradt a mezőny legjobbjának tartott Mercedes és a Ferrari erőforrásai mögött, így a Red Bull az idén már nem harcolhat a győzelmekért.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!