Vágólapra másolva!
A legmeredekebb szárnybeállítással is kisebb lesz a monzainál, ami hátrányos helyzetbe hozhatja őket. Rájöttek, mitől mentek tönkre a lengéscsillapítóik Austinban.

A versenynaptárba huszonhárom éves szünet után most visszatérő Mexikói Nagydíj technikai téren különleges kihívás elé állítja a csapatokat. A 2250 méteres tengerszint feletti magasság miatt nemcsak a turbófeltöltőket fogja érni szélsőségesen nagy terhelés, és nemcsak hatékonyabb hűtésre lesz szükség a szokásosnál, hanem az aerodinamikai beállítások is szokatlanul alakulnak majd. A ritka levegő miatt ugyanis a legmeredekebb szárnyállással sem lehet akkora leszorítóerőt elérni, mint a monzai – ez a légellenállásra és a végsebességre pozitív hatással lesz, a kanyartempót viszont rontani fogja.

A Williams versenyzői aggódnak emiatt, mert az idén éppen kis sebességnél jelentkeznek a problémáik. A leszorítóerő „sokkal kisebb lesz a monzainál. Maximális leszorítóerőt fogunk használni, de még így is, és nem biztos, hogy a miénk elég lesz a többiekével szemben" – mondta Valtteri Bottas. „A mérnököknek rengeteg dolguk lesz a hűtéssel meg a többivel, úgyhogy érdekesnek ígérkezik a hétvége."

A Williams versenyzői tartanak a Mexikói Nagydíjtól Forrás: AFP

Hasonlóan értékeli a kilátásokat a Williams másik versenyzője, Felipe Massa is. „Az egyenesben nagyon nagy végsebességre számítunk, talán hasonlóra a monzaihoz, de a leszorítóerő is ugyanolyan kicsi lesz" – erősítette meg. „A hűtés, a fékek, a karosszériaborítás terén is nehezebb lesz a feladat, különösen a mérnököké."

Ráadásul a Forma-1 Mexikóban újabb esős hétvége elé néz: miután az USA Nagydíj első két napját zavarta meg az ítéletidő, ezúttal a verseny napjára jósolnak egész napos záporokat. „Az eredmény is szokatlan lehet" – tette hozzá Massa. „Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy mindent a lehető legtisztábban átlássunk."

Kiderítették az austini kiesések okát

A múlt vasárnap Bottas és Massa is a garázsban fejezte be a versenyt, miután mindkettejük autójában megadta magát a hátsó lengéscsillapító. Habár a rajt után egymástól függetlenül belekeveredtek egy-egy ütközésbe, a csapat által lefolytatott vizsgálat kiderítette, hogy nem ez, hanem a 11-es kanyar előtti huppanó okozta a meghibásodást.

„Az adatokból láttuk, hogy az idén sehol máshol nem volt akkora a terhelés, úgyhogy nem az alkatrészszállítmánnyal volt a baj" – árulta el Bottas, akinek az autójában már az időmérő után ki kellett cserélni a hátsó futóműhöz kapcsolt sebességváltót.

Massa szerint a problémához hozzájárulhatott, hogy a rossz idő miatt a csapatok csak kevés kört tudtak megtenni a szabadedzéseken. „Ha pénteken teljesíthettük volna a hosszú etapokat, talán már akkor jelentkeztek volna a gondok, és kijavíthattuk volna őket az időmérő és a verseny előtt" – vélte.

Bottas hozzátette, hogy az érintett alkatrészeket megerősítették, ezért bíznak benne, hogy többé nem romlanak el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!