Néhány körrel az USA Nagydíj vége előtt úgy tűnt, mindkét McLaren pontszerző helyen érhet célba, de az utolsó Safety Car-fázis után még az 5. helyen álló Fernando Alonso hirtelen lelassult, és sorra mentek el mellette a riválisok. Az első vizsgálatok alapján nem magával a motorral volt gond, hanem egy szenzorhiba okozta a problémát. Végül egy pontot sem szerzett, az utolsó körben Daniel Ricciardo is megelőzte őt a 10. helyért.
Alonso csalódottan nyilatkozott a verseny után, hiszen az új Honda-motorral sokkal erősebbnek érezte az autóját, amit az is bizonyított, hogy az első körben kapott defektje és a kényszerű bokszkiállása után vissza tudott kapaszkodni a mezőny első felébe. A spanyol a pályafutása egyik legjobb versenyének nevezte az austini futamot, és úgy véli, a meghibásodás miatt a McLaren egy „csodáról" maradt le.
„A 2. körben egy perc volt a lemaradásunk az utolsó előtti helyen álló autó mögött, 10 körrel a verseny vége előtt pedig az 5. helyen álltunk. Nagyon jó volt a tempónk" – mondta Alonso, aki most versenyzett először a Honda legújabb fejlesztésű motorjával. „Ma kisebb csoda történhetett volna, de az utolsó 10 körben problémám volt a motorral."
Alonso korábban gyakran panaszkodott arra, hogy esélye sincs harcolni a többi csapat versenyzőivel, a McLaren-Honda austini tempóját azonban biztatónak látta. „Jó érzés volt, hogy ma fel tudtam venni velük a küzdelmet, de egy ilyen napon még kevésbé örülünk a problémáknak" – nyilatkozta. „Nagyon keményen küzdöttünk, de most inkább szomorú vagyok, mint boldog."
Jenson Button a 6. helyen végzett az USA Nagydíjon, miután az előtte célba érő Carlos Sainz 5 másodperces büntetést kapott a futam után. Az eredménnyel elégedett, a McLaren teljesítményével azonban kevésbé.
„A tempónk egyáltalán nem volt olyan jó, mint amire számítottunk" – jelentette ki a brit, aki még a régebbi specifikációjú Hondát használta. „A stratégiánk rendben volt, de nem voltunk elég gyorsak. Ki kell derítenünk, miért."
„Ha a Toro Rossókhoz hasonlítjuk a tempónkat, láthatjuk, hogy ők sokkal gyorsabbak voltak" – tette hozzá. „Azt hittem, legalább a közepes tempójú és gyors kanyarokban jobbak leszünk, de nem így volt."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!