Nico Rosberg a múlt vasárnapi Orosz Nagydíjon már az idén másodszor kényszerült műszaki hiba miatt idő előtt kiállni, és bár a Mercedes pont Szocsiban megnyerte a konstruktőri világbajnokságot, úgy véli, a W06 megbízhatósága egyre rosszabb lett a szezon során. Az Ezüstnyilak az Olasz Nagydíjig szinte golyóállónak tűntek, azóta viszont Rosberg kétszer, Lewis Hamilton pedig egy alkalommal esett ki pontszerző helyről.
„Furcsa látni, hogy amikor kezdtünk jól állni a megbízhatóság terén, gondjaink adódtak, ez meglepő, és a szezon során a helyzet csak romlott. Az elmúlt hónapokban sokkal több olyan nehézséggel szembesültünk, amely miatt ki is estünk. Át kell néznünk, hogy mi történt, és fejlődnünk kell ezen a téren. Úgy tűnik, nem léptünk előre akkorát, mint vártuk” – mondta Rosberg.
A Mercedes tavaly több műszaki hibával is küszködött, de a szezon végére megerősítették a minőségellenőrzési részleget. Rosberg szerint ennek ellenére is „elkeserítően” alakult az idei éve. „Rengeteg balszerencse ért. Pont, amikor támadnom kellene, a dolgok balul sülnek el. Apróságok és jelentős hibák egyaránt közbejöttek az elmúlt hónapokban, ezt nehéz megemészteni.”
Rosberg egyik főnöke, a korábbi háromszoros világbajnok Niki Lauda a Reutersnek elmondta, hogy „általában véve szerintem nem létezik szerencse és balszerencse”, de elismerte, hogy „a megbízhatóságunk romlott a szezon második felében, úgyhogy ezt meg kell próbálnunk orvosolni. (Rosbeg) gázpedálhibája teljesen új volt. Az érintett alkatrész régóta jól működik, szóval mindenkit meglepett a dolog, de kijavítjuk, és többé nem fog elromlani” – ígérte az osztrák.
Nem osztja Rosberg és Lauda aggodalmát a Mercedes két csapatfőnöke. A technikai ügyekért felelős Paddy Lowe szerint Rosberg gázpedál-mechanizmusának hibája egyszerűen „fatális véletlen” volt. „Nem ismerem a gázpedál rugójának pontos tervezési előzményeit, de ezt az idén egyáltalán nem módosítottuk, sőt már évek óta nem” – jelentette ki a brit mérnök, és az üzleti feladatokat ellátó Toto Wolff is egyetértett vele.
„Nem aggódnék túlságosan azért, mert a megbízhatóságunk mostanában nem volt olyan jó. A (Szocsiban felmerült) probléma csak egy váratlan meghibásodás volt. Amikor az autó teljesítményének határait feszegetjük, néha óhatatlanul megtapasztaljuk, hogy azok hol is vannak valójában” – vélte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!