Gyenge kezdés után Lewis Hamilton mögött a 2. helyen ért célba Sebastian Vettel, így zsinórban a negyedik dobogós helyét szerezte meg. Ráadásul pályafutása során először futotta meg a futam leggyorsabb körét is a Ferrarival, és Nico Rosberg kiesésének köszönhetően előrelépett a pontverseny 2. pozíciójába. Pedig nem indult számára könnyen a verseny, mert Kimi Räikkönen simán lerajtolta, így eleinte csak az 5. helyen haladt, de nem neheztel csapatára azért, mert a finn egy ideig feltartotta.
„Szerintem mindketten élveztük” – mondta a csatáról. „Végül számomra alakult kedvezőbben, úgyhogy én valószínűleg egy kicsit jobban szórakoztam, mint ő. Helytelen lett volna a rádión közbeavatkozni, meggfosztani minket a küzdelem izgalmától. Próbáltam sürgetni magamat egy kissé, aztán újabb Safety Car fázis jött, és tudtam, hogy az újraindítás jó lehetőség lesz, ezért kívülről próbáltam megkerülni őt. A párharcunk nagyon szorosnak tűnt, de sportszerű volt, elég helyet hagyott nekem, úgyhogy élveztem a dolgot."
Miután Räikkönen csak a bukótérben elfordulva tudta maga mögött tartani a csapattársát, valószínűleg szándékosan állt félre előle, mert a sportfelügyelők úgyis erre utasították volna. A rádióba legalábbis azt mondta: "El kell engednem, vagy nem? Oké, elengedem."
Vettel ekkor üldözni kezdte az akkor még a 2. helyen haladó Bottast, és a kerékcserék idejére utol is érte a Williamst, kihasználva, hogy a britek autója gyorsabban elkoptatta az abroncsokat. A Williams szerelői ráadásul el is rontották a bokszkiállást, így Vettel simán vissza tudott térni a vetélytársa elé, sőt a Bottast később sokáig feltartó Daniel Ricciardo is mögötte maradt. A végül harmadikként célba érő Sergio Pérezt pedig könnyedén meg tudta előzni.
„Remekül sikerült a kerékcsere, de a stratégiánk is nagyszerű volt. Szerintem fontos volt, hogy maradt még tartalék az abroncsaimban. Valtteri alatt a Williams kezdett visszaesni, és a bokszkiállás mellett döntöttek. Ekkor forgalomba került, mi viszont kint tudtunk maradni, fenntartottuk a tempónkat. Ezen múlt, hogy előtte tudtam maradni” – emlékezett Vettel, akit Szingapúr után Szocsiban is találkozott egy átszaladó emberrel a pályán: ezúttal egy pályabíró futott el az útjából.
„A kiállás után fontos volt Sergio Pérez és a Force India elé kerülni, akkor még nem is tudtam, hogy mennyire, de egy jó manőverrel sikerült meglepnem, ahol talán nem számított rá. Összességében nagyon boldog vagyok, remek versenyt futottunk, a táv alatt az autó is egyre inkább élni kezdett” – mondta a Sky Sportsnak, de Hamiltont így sem tartotta elérhetőnek: „Talán nem nyomta annyira, amennyire megtehette volna. Ő volt ma a leggyorsabb, megérdemelte a győzelmet, mi viszont közelebb voltunk annál, mint amire sokan talán számítottak.” – összegzett.
Miután Räikkönent utólag 30 másodperces időbüntetéssel sújtották Valtteri Bottas kiütéséért, a Ferrari elvesztette matematikai esélyét is az idei konstruktőri bajnoki címre, de Vettel elmondta, reméli, hogy 2016-ban erősebbek lehetnek. „Ez a célunk, a versenyeken kicsit jobban akarunk teljesíteni, hogy a Mercedest igazi kihívás elé állítsuk” – fogalmazott a német pilóta.
A két Ferrari-pilóta rivalizálásával kapcsolatban Maurizio Arrivabene higgadtan nyilatkozott, elmondva, hogy, „a versenyzőink teljesen tisztában vannak a játékszabályainkkal, így végül két nagyszerű pilóta vívott remek csatát egymással.” Räikkönen nem tért ki a Vettellel folytatott párharcára, elsősorban Valtteri Bottas kiütése és a 30 másodperces büntetés miatt kellett magyarázkodnia a futam leintése után.
„Az autó végig jól viselkedett, különösen a bokszkiállást követően, de akkor beragadtam más autók mögé, és nem nem volt meg a tempóm az egyenesekben, így nehéz volt túljutni rajtuk” – mondta, a Bottasszal való összecsapása kapcsán pedig hozzátette: „Ez balul sült el mindkettőnk számára, senki sem szeret balesetet szenvedni, még akkor sem, ha ez a versenyzés része. Nagy kár érte, de a manőverem végrehajtására volt esély, vállaltam őrült kockázatot.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!