Hamilton nyert, Räikkönen és Bottas az utolsó körben ütközött
2015. október 11. 12:39
Lewis Hamilton nyerte az incidensekkel teli Orosz Nagydíjat, miután csapattársa, Nico Rosberg a gázpedál hibája miatt az élről kiesett, így még az összetett 2. helyét is elvesztette a dobogó középső fokán végző Sebastian Vettellel szemben. Sergio Pérez pályafutása során ötödször állhatott fel a pódiumra, köszönhetően a Force India ügyes stratégiájának, valamint annak, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, akik az utolsó előtti körben megelőzték, pár kanyarral a leintés előtt összeütköztek.
A verseny már drámaian is kezdődött. Nico Hülkenberg az első féktáv után, a 2-es kanyarban a műfűre sodródva magától megpördült, és a pályára visszagurulva begyűjtötte Marcus Ericssont és Max Verstappent is. Közülük csak a fiatal holland tudta folytatni a versenyt egy kerék- és orrkúpcsere után, és be kellett küldeni a Safety Cart. Amelynek később, a 13. körben volt egy második jelenése is, amikor Romain Grosjean Jenson Button szélárnyékában kicsúszott a 3-as kanyarból, és a védőfalba csapódva ripityára törte a Lotust.
„Látva, hogy mi történik, éreztem, hogy nagy csatt lesz, úgyhogy befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen" – mesélte az orvosi vizsgálat után a francia. "Nem volt a világ legkellemesebb érzése, de jól vagyok, a HANS és az autó elvégezte a dolgát."
Ez az incidens hozta játékba Daniel Ricciardót és Pérezt is,
akik néhány társukhoz hasonlóan megragadták a lehetőséget, és kereket cseréltek. Még 40 kör volt hátra, de mivel Szocsi sima aszfaltja kíméletesen bánik a gumikkal, volt rá esély, hogy kihúzzák a végéig. A hajrában aztán mindkettejüket utolérte a frissebb Pirelliken rohamozó Bottas és Räikkönen, akik Ricciardót már a 45. illetve 48 körben megelőzték, ám Pérezzel, aki szokásához híven ügyesen vigyázott a gumijaira, csak a leintés előtt tudtak elbánni.
„Ekkor úgy tűnt, minden kicsúszott a kezünkből" – mondta Pérez. „Nagyon mérges voltam magamra, de éreztem, hogy mindent megtettem, amit lehetett. Addigra rengeteg kört teljesítettem azokon a gumikon, már durván elhasználódtak."
A Force India ezzel 28 pontra növelte az előnyét közvetlen ellenfelével, a Lotusszal szemben, míg Ricciardo a 48. körben – valószínűleg a futómű hibája miatt – leparkolta a Red Bullját a pálya szélére. Danyiil Kvjat viszont hazai pályán a 6. helyen ért célba, maga mögé utasítva a sauberrel későn kereket cserélő Felipe Nasrt.
Hamilton a rajtnál ismét rámenős volt, de Rosberg ezúttal keményen ellenállt, és a 2-es kanyarnál későn fékezve visszaverte csapattársa támadását, aztán az első Safety Car-fázis utáni újraindításnál is elöl maradt. Ám már az 5. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a gázpedálja beragad, és hiába engedi fel, a fordulatszám nem esik teljesen vissza. A végén megpróbálta teljesen leemelni róla a lábát, de az sem segített, ráadásul a térdétől nem tudott kormányozni sem, úgyhogy kénytelen volt kiállni a garázsba.
„Elég veszélyes volt. A jó rajt után vezettem a versenyt, és magabiztos voltam a győzelem felől" – mondta. „A világbajnoki cím így még messzebbre került, de természetesen úgyis lehetetlen megnyernem, ha ilyen bagatell hibák hátráltatnak."
Hamiltonnak két hét múlva,
Austinban elég lesz Rosbergnél 2 ponttal, Vettelnél pedig 9-cel többet szereznie ahhoz, hogy harmadszor is világbajnok legyen.
Ő maga is elismerte: „Nicónak hihetetlen pechje van, hogy mindig őt sújtja valamilyen probléma." Hamilton Szocsiban a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Ayrton Sennát az örökranglistán, és holtversenybe került Vettellel. A futam végén a hátsó vezetőszárnya – feltehetően valamilyen törmeléktől – „instabillá" vált, ezért Hamilton kicsit lelassított, és közelebb engedte magához a vetélytársát, a helye azonban soha nem forgott veszélyben.
„A rajt jól sikerült" – magyarázta. „Az volt a lényeg, hogy Nico szélárnyékába kerüljek. Megpróbáltam kivágni mögüle, de nem voltam elég gyors, és ő kitartott."
Bár a pólókat már legyártották hozzá, a Mercedes a leintés után még nem ünnepelhette a konstruktőri vb-győzelmet, mert ez attól függött, hogy Räikkönen megtarthatja-e az 5. helyét a Bottasszal történt ütközés ellenére is. Végül 30 másodperces büntetést kapott, amivel visszacsúszott nyolcadiknak, így a Mercedes mégiscsak behúzta zsinórban második címét.
Räikkönen egyébként a két Mercedesnél is jobban rajtolt, és rögtön feljött a 3. helyre, amelyet azonban Bottas az első újraindítást követően vissza tudott venni tőle. Ezután Vettellel gyűlt meg a baja, aki tolta lefelé a pályáról, de amikor a 17. körben beszúrt mellé, ő nem hagyta magát, és kötelékben lesodródtak a 2-es kanyarban. Räikkönen csak a bukótérben elfordulva maradt a csapattársa előtt, ezért a rádióban kikérte a Ferrari tanácsát. „El kell engednem, vagy nem?" – kérdezte, majd röviddel később azt mondta: „Oké, elengedem."
Vettel ekkor került Räikkönen elé, majd levadászta, és a 25. körre utolérte a 2. helyen haladó Bottast.
A Williams pislogott először, és egy körrel később kihozta a bokszba a finnt, aki azonban forgalomba került.
Így Vettel még 4 kört megtehetett a kerékcseréjéig, ahonnan sikerült visszatérnie Ricciardo és a még mögötte haladó Bottas elé. A Ferrari kis híján Räikkönennel is megelőzte a bokszban a Williamst, de ez pár méter híján nem jött össze nekik.
Vettel pozíciójára innentől kezdve senki nem jelentett fenyegetést, sőt a lágy (tehát a keményebb keverékű) gumikon tartotta a lépést Hamiltonnal, és még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. „Az autóm fantasztikusan ment, egyre jobban. Egy ponton úgy éreztem, van egy kis esélyem utolérni Lewist, de még bőven volt tartalékja" – ismerte el a német. „Kicsit fejlődnünk kell, hogy igazán megszorongassuk a Mercedest. Még ők vannak elöl, de egyre közelebb kerülünk hozzájuk."
A második etapban a Ferrari egyértelműen gyorsabb volt a Williamsnél, és miután a bokszból pont melléje érkezett meg, Räikkönen nem szakadt le Bottastól. Az utolsó körben, a végzetes pillanatban megpróbálta elvenni tőle a 3. helyet egy kétségbeesett manőverrel, de nagyon későn fékezett, és Bottas a normális íven elfordulva, a kanyar csúcspontjánál nekiment a Ferrarinak.
Egyszer már megelőztem őt ott a versenyen, és a 3-as kanyarban most is egyre közeledtem hozzá"
– magyarázta Räikkönen. „Nem voltam túl messze tőle, ezért úgy döntöttem, megint megpróbálom. Miután belevágtam a manőverbe, már nem hátrálhattam ki belőle. Fogalmam sincs, hogy számított-e rám, vagy látta-e, hogy jövök. Megpróbáltam minél beljebb fordulni, de nem volt hová menekülnöm, és összeütköztünk."
Bottas azonban nem értett egyet a honfitársával abban, hogy egyszerű versenybaleset történt.
Nem láttam ott senkit, én voltam elől, erre valaki nekem jött"
– vélte. „Borzasztóan csalódott vagyok, hiszen az utolsó körben már a 3. helyen álltam, mégis nulla ponttal kell távoznom innen. Nagy kár." Míg Räikkönen behozta ötödiknek a megrongálódott Ferrarit, Bottas nem tudta folytatni a versenyt.
A Williams legfeljebb azzal vigasztalódhatott, hogy az időmérőt elrontó Felipe Massa, aki a keményebb gumikon rajtolt a 15. helyről, a zavarosban halászva feljött 4.-nek. Tegnapi balesete után rajthoz állt a futamon Carlos Sainz is, s bár a mezőny végéről kellett nekivágnia az 53 körös távnak, pontszerző helyen haladt, amikor fékhiba miatt megpördült, és 7 körrel a vége előtt kiesett.
Az incidensekből a McLaren húzta a legnagyobb hasznot: Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak is sikerült pontot gyűjtenie, ami a Honda motorral küzdő csapatnak az idén még csak negyedszer sikerült. Alonso azonban utólag 5 másodperces büntetést kapott a 16-os kanyar többszöri levágása miatt, amivel elvesztette a 10. helyet, így az utolsó pont végül Verstappen ölében landolt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntünk mindenkit az Orosz Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Szocsiban most is kicsit felhős, de a tegnapinál kellemesebb idő van, a levegő 17, az aszfalt 28 fokos. A csapatok az ismeretlenbe fognak elrajtolni, mert egyik szabadedzésen sem volt alkalmuk rendesen gyakorolni a versenyre - cserébe viszont a szuperlágy/lágy gumikkal is sima egykiállásos taktika várható, úgyhogy nem vészesen nagy a bizonytalanság.
Ezért elindul az Orosz Nagydíjon, miután az FIA orvosai zöld utat adtak neki, de kijelentette, ha nem érzi jól magát, fel fogja adni a futamot. A Toro Rosso pilótája a harmadik szabadedzésen bukott nagyot, de úgy véli, az ijedtség nagyobb volt a tényleges bajnál, és semmi olyan gondja nincs, amit fájdalomcsillapítók nem oldanak meg. Kiderült azóta, hogy Sainz 204 km/h sebességgel ütközött az autó bal oldalával a betonfalnak, majd 150 km/h sebességgel csapódott be a speciális védősávba, 46 G-s lassulást átélve. A spanyol versenyző elmondta, biztos abban, hogy a következő versenyzői eligazításon felmerül majd a kérdés, hogy autója miként csúszhatott be a védőfal elemei alá.
Az Ezüstnyilak megnyerik a konstruktőri bajnokságot, ha három ponttal többet szereznek a Ferrarinál. Erre jó esély van, mert Nico Rosberg és Lewis Hamilton rajtol az élről, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen pedig csak a 4-5. kockát érdemelte ki. A bajnoki címre törő istálló már ünnepi pólókat is gyártatott, úgyhogy számíthatunk arra, hogy számos fotó készül majd ezeket viselve a leintés után.
Bár a közönség az egyéni trófeát értékeli többre, a konstruktőri bajnokság is fontos, mert ez alapján fizetik ki a csapatoknak járó jogdíjakat, és az alkalmazottak is ennek köszönhetően kapnak bónuszokat a fizetésük mellé.
Bernie Ecclestone az oroszországi rajtrácson nemrég fogott kezet a gyártó képviselőjével a Sky Sports kamerája előtt. A Pirelli újabb hároméves szerződést kap, ami 2017-től lép életbe, de a BBC szerint a Pirelli még csak annyit erősített meg, hogy "a tárgyalások jól haladnak."
Oroszországban úgy tűnik, továbbra is nagy jelentősége van a prominens személyiségek megjelenítésének. A tribünök oldalán ilyen óriási Danyiil Kvjat fotók láthatók, a paddock bejáratánál pénteken pedig még egy hatalmas kép is látható volt, amelyen Bernie Ecclestone és Vlagyimir Putyin fog kezet. Ez szombatra a Sky Sports szerint eltűnt.
Az F1 régi-új ügyvezetőjét tavaly sokat bírálták, mert a malajziai légitársaság gépének ukrajnai lelövése után az F1 gondolkodás nélkül Oroszországba látogatott, de a brit üzletember ezt továbbra sem tartja rossz ötletnek. „Szerintem a Forma-1 rengeteg országnak ajtót nyitott” – mondta a De Telegraafnak.
„Ez a sport fejlesztésének része, e nélkül még mindig Zandvoortban lennénk” – utalt a holland futamra, amit a Magyar Nagydíj szorított ki a versenynaptárból 1986-ban, az első olyan versenyként, amit a Vasfüggöny mögött rendeztek meg. „Számos fejlődő gazdaság kapta el a fonalat, és kezdett dolgozni, miközben régi pályák vezetői hátrafelé néztek, és semmit sem tettek a javulás érdekében.”
Stoffel Vandoorne már két fordulóval, azaz négy futammal a bajnokság vége előtt bebiztosította bajnoki címét. A holland pilóta végig nagy fölényben volt az idei szezon során, és sokáig még a McLaren egyik jövő évi ülésére is volt esélye, de az végül Jenson Buttoné lett. Egyelőre nem tudni, hogy a wokingi istálló keres-e neki helyet jövőre az F1-ben, de valójában csak a Manor-Mercedes és esetleg a Lotus (Renault) egyik autója jöhet szóba számára, mivel a Haas-Ferrari nem akar újoncot szerződtetni Romain Grosjean mellé. Vandoorne viszont kénytelen megmérkőzni Kevin Magnussennel is, aki szintén versenyzői helyet keres.
A betétfutamokon pályára lépett a Safety Car, és az F1-es Orosz Nagydíj alakulását is befolyásolhatja, hiszen a falak nincsenek túlságosan messze még akkor sem, ha nem hagyományos utcai pályát építettek Szocsiban. Egy kiállás várható a 18-22. kör között, de kérdés, hogy ezt befolyásolja-e esetleg egy biztonsági autós fázis.
Lewis Hamilton 48 pont előnnyel vezeti az egyéni pontversenyt, és az Orosz Nagydíj után már csak négy futam marad az idei szezonból. Amennyiben a brit pilóta tovább tudja növelni a különbséget, a a német versenyző matematikai esélyei is erősen lecsökkennek.
Az első igazi féktáv a 2-es kanyarnál található, addig egy elnyújtott ívben gyorsíthatnak a pilóták, akár egymás szélárnyékában is. Felipe Massát figyelmeztették, hogy ha elhagyja a pályát, a sávot követve térhet csak vissza a pályára. A mezőny közben már a rajtrács felé halad.
Torlódik a mezőny, mert Rosberg nem akar sokat állni, ezért reagált arra, hogy Hamilton csak lassan közelített a rajtrács felé. Vettel megelőzte Bottast, de visszaengedte.
Hamilton nem rajtolt jól, de így is támadni tudta Rosberget a 2-es kanyar féktávjánál, mögé beragadt Bottas, így Räikkönen elé tudott kerülni. Hülkenberg és Ericsson összeütközött, Safety Car lépett a pályára.
Megpördült a műfüvön, és eltalálta Verstappen autóját is, aki defekt miatt épp most cserél kereket, és új első szárnyat is kapott. Ericsson nem tudta elkerülni a keresztbe álló Force Indiát így ő is rögtön kiesett. Verstappen a rádión részletesen beszámolt mérnökének a történtekről, azt mondta, nem tehetett semmit a baleset elkerülése érdekében. Grosjean is kereket cserélt.
Räikkönen a pálya tisztább oldaláról simán lerajtolta. Érdekesség, hogy később, Hamilton négy kerékkel elhagyta a pályát, és a bukótérből kigyorsítva kezdte támadni sapattársát.
Bottas rögtön vissza is előzte Räikkönent, így a sorrend: Rosberg, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Pérez, Kvjat, Ricciardo, Nasr, Button.
Az első két szektorban még csapattársa közelített hozzá, a különbség mégis 0,9 másodpercre nőtt Rosberg és Hamilton között. Bottas hátránya 2,4 másodperc a német mögött.
A Safety Car fázis nem volt elég hosszú, hogy a holland pilóta felzárkózzon, így 8 másodperc hátrányban van a 17. Stevens mögött.
Kívülről támadja, csaknem összeérne, a finn nem engedte el csapattársát. Rosbergnek közben gondja akadt a gázpedállal, de még mindig vezet 1 másodperc előnnyel.
Rosberg hibázott a 2-es kanyarban, kissé elhagyta a pályát, csapattársa pedig a belső íven legyorsulta. Rosberget nem sokkal később Bottas is megelőzte.
Már a pályán is lelassult, és a bokszba is épp, hogy be tudott gurulni. Műszaki hibája van, ez óriási lépés Hamilton számára a világbajnoki cím felé. A gázpedál okozza a bajt.
A sisakot még nem vette le, de gyakorlatilag kiesett a versenyből. Hamilton vezet Bottas, Räikkönen és Vettel előtt. A további sorrend: Pérez (4.), Kvjat, Ricciardo, Nasr, Massa, Button.
Verstappen a 15. helyen Alonsót üldözi.
A 9. körben a Williams finn pilótája gyorsabb tudott lenni az élen álló ellenfelénél, így 2,3 másodperc a hátránya. A Ferrarik jelenleg nem tudják tartani velük a lépést.
A venezuelai versenyző simán faképnél hagyta a gyengébb Honda motort használó ellenfelét. Hamiltonnak közben azt mondták a rádión, hogy megnyugodhatnak a fogyasztás miatt, valószínűleg ezért engedték Bottast közeledni. Hamiltont megerősítették abban is, hogy Rosberg feladta a futamot.
Már 3,1 másodperc az előnye a 2. helyezett Bottas előtt, aki továbbra is körönként fél másodperccel gyorsabb a Ferrariknál. Sainz a mezőny végéről már a 11. helyen jár, ő is megelőzte Buttont, Verstappen viszont még mindig csak üldözi Alonsót a 15. pozícióban.
Nagyon összetört a Lotus, a kerekek is leszakadtak róla. Újabb aggasztó képek Szocsiból. Grosjean szerencsére ki tud szállni a roncsból.
Közben kerékcsere hullám indult, Pérez, Ricciardo, Sainz és Button ezzel valószínűleg két kerékcserés taktikára áll át.
Button szélárnyékában autózott a nagy sebességű balosban, megcsúszott, korrigálni próbált, de megpördült és becsapódott a falba. Oválpályás balesetekre emlékeztetnek a történtek. Hamiltonnak javasolták, hogy a pálya bal oldalán haladjon a törmelék miatt. Közben Alonso is kereket cserélt.
Az első Safety Car fázis alatt már gondja volt a gázpedállal, ami miatt a végén már kormányozni sem tudott rendesen, annyira el kellett emelnie a lábát a pedálról. "Hihetetlen, hogy ilyen megtörténhet" - mondta a Sky Sportsnak a műszaki hiba miatt kiesett versenyző.
Sokáig tarthat a Safety Car fázis, mert alaposan megsérült a gumifal Grosjean autójának becsapódása miatt. Ez a kereket cserélő versenyzőknek jól jöhet, mert Alonsót arról tájékoztatták, hogy megpróbálnak végig menni a nemrég felrakott kerekekkel. Hamilton panaszkodik, hogy "a Safety Car a valaha volt leglassabb" tempót diktálja, így nem tudja tartani autójának üzemi hőfokát.
Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Kvjat, Nasr, Massa, Maldonado, Pérez, Ricciardo.
Pérez az első, aki már járt a bokszban,
A 17. kör elején Vettel támadta Räikkönent, aki a bukótérbe hajtva verte vissza csapattársát, néhány kanyarral később viszont elengedte a németet. Vettel így feljött a 3. helyre. Bottas előtte majdnem nekiment Hamiltonnak.
1:41.709-et futott, 2 másodpercre növelte előnyét az élen. Räikkönen közben arra panaszkodik, hogy az egyenesekben nem tud elég gyors lenni. Ricciardo megelőzte Sainzot és feljött a 10. helyre.
1:41.499 az új rekord, előnye 2,7 másodperc, Vettel előtt pedig 6 másodperccel vezet. Räikkönen hátránya 7,5 másodperc.
Megvizsgálták a pálya kórházában, és nem találtak semmilyen sérülést az orvosok, számolt be a Sky Sports.
3 tizedet faragott le Bottas előnyéből, így 2,9 másodperc Vettel lemaradása a Williams mögött. Nemsokára esedékesek a tervezett bokszkiállások.
Vettel a 19. körben 2,3 másodpercre csökkentette hátrányát, de a finn egy abszolút legjobb első szektoridővel reagált, valószínűleg szóltak neki, hogy a Ferrari közelíteni kezdett. Verstappen közben arról számolt be, hogy a gumik már egyáltalán nem tapadnak az autóján.
Az új leggyorsabb kör 1:41.336, és utána még gyorsabb 1-es szektorral folytatta a körözést a brit pilóta. Bottas hátránya már 5,4 másodperc, Vettel további 2,4-re van tőle.
4 tizedet faragott le hátrányából Bottas mögött, már csak 2 másodpercre van a finntől. Bottas szerint az abroncsok továbbra is "következetesek" az autóján.
1,6 másodperccel jár Bottas mögött, akit már jól lát a fedélzeti kamera képe alapján is. Közben a 8. helyezett Pérezt érdemes figyelni, aki 17 másodperccel van Bottas mögött, de egyszer már volt kint a bokszban.
A bokszbejáratnál átlépte a fehér záróvonalat, ezt általában szigorúan bírálják el a sportfelügyelők, bár Bottas ezért pénteken csak megrovást kapott. Verstappen is kiállt a bokszba, így az utolsó előtti helyre esett vissza. Alonsót is figyelmeztették pályalevágás miatt a 16-os kanyar kapcsán.
8 tizedmásodpercre van a finn pilótától, és a 25. körben is közelebb tudott kerülni hozzá. A kör végén Bottas kiállt a bokszba, Vettel a pályán maradt.
3,4 másodperc alatt cserélték le Bottas abroncsait, ennél a Ferrari általában gyorsabb szokott lenni. Ez később még akár a 2. hely sorsát is eldöntheti.
A Sky Sports szerint a Toro Rosso nem tudta eldönteni, hogy kihívják-e a spanyol pilótát, ezért egymással ellentétes rádióüzeneteket küldtek neki. Így fordulhatott el, hogy zavarában Sainz ráhajtott a vonalra.
Bottas autóján ezúttal a bal hátsó kereket nem tudták idejében rögzíteni. Vettelnek közben szóltak, hogy Bottas forgalomba került. A Ferrarik még mindig a pályán vannak, a különbség köztük 2,4 másodperc.
Neki is szóltak, hogy Bottas beragadt. A Williams pilótája a 11. helyen halad Sainz mögött. A Ferrarik számára kulcskérdés lehet, hogy visszaérnek-e a jelenleg 7. Pérez elé. Egyelőre nem elég még Vettel előnye sem.
Közben Bottas megelőzte Sainzot, de ez sem volt elég, Vettel simán visszaért még a 7. helyezett Ricciardo elé is. Pérez viszont előttük maradt, őt a pályán kell majd megelőzni.
A bokszot még honfitársa előtt hagyta el, de a kigyorsítás alatt a Williams ismét elé tudott kerülni. Räikkönen próbálta támadni a Ricciardóval meccselő Bottast, de nem tudott előrébb lépni.
Senki sem veszélyezteti a brit pilóta útját a győzelem felé, még úgy sem, hogy a jelenlegi 2. Kvjat még nem volt kint a bokszban.
Szép manőverrel kifékezte az egyre kopó gumikon autózó Force Indiát, amiért dicséretet kapott csapatától. Vettel most Hamilton és Nasr (!) mögött az ideiglenes 3. helyezett, miután Kvjat is kiállt a bokszba.
Vettel így visszaveszi a 2. helyet, és egyelőre tudja tartani Hamilton tempóját, de hátránya 13,2 másodperc, így a Mercedesnek nem kell aggódnia. Pérez egyelőre a 3. helyen áll köszönhetően a korai kerékcseréjének, mögötte Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Sainz, Kvjat, Massa és Button.
Szóltak neki, hogy versenyben van a jelenleg 9. Massával, erre ő úgy felelt, hogy "értékelem a humorodat!" Button és Alonso jelenleg a 10-11. helyen áll.
Az egyik finn kihasználta a másik hibáját, miközben a Williams pilótája Ricciardót támadta a 4. helyért, de Bottas végül meg tudta tartani pozícióját. Vettel közben egy másodpercet hozott Hamiltonon, erre ő újabb leggyorsabb körrel reagált. A brit 1:40.777-et futott, és 12,9 másodpercre növelte előnyét.
Most látni, mennyit ért Vettelnek, hogy a bokszban meg tudta előzni Bottast, és még Ricciardo elé is visszaért, majd gyorsan Pérezt is maga mögé utasította. A német pilóta 13,7 másodperccel autózik az új leggyorsabb kört (1:40.695) futó Hamilton mögött, az 5. Bottas viszont már 25,5 másodpercre van az élen álló Mercedes mögött.
13 kör van hátra a versenyből, és Pérez továbbra is magabiztosan őrzi 3. helyét, előnye 2,1 másodperc a 4. Ricciardo előtt, és egyelőre az ausztrál - aki ugyanakkor cserélt kereket - nem is tud közeledni hozzá.
Az élen Vettel próbálja tartani a lépést Hamiltonnal, az elmúlt két körben 12,4 másodpercre csökkentette a hátrányát, de esélytelen, hogy utolérje a britet.
A tegnap még kórházba kerülő spanyol pilóta jelenleg zavartalanul a 7. helyen halad élete első Orosz Nagydíján. Kiesés nélkül nem várható, hogy előrébb tud kerülni, de a hazai hős, Danyiil Kvjat előtt is magabiztos előnnyel halad.
Valószínűleg saját szórakoztatására siet Sebastian Vettel, és megfutotta a verseny leggyorsabb körét 1:40.532-vel. Hátránya 12,1 másodperc. Pérezt közben figyelmeztették, hogy figyeljen az első gumik állapotára, de válaszolt, hogy jobban nem tudja óvni őket. Mérnöke azt mondta, hogy az előző körben jó munkát végzett.
Ezen a futamon már másodszorra előzte meg a Lotus-Mercedes a McLaren-Hondát, ezzel a venezuelai átvette a 11. helyet a 12. Buttontól, és a 13. Alonsótól, akit már Verstappen is támad. Ez az eddigi tapasztalatok alapján nem sok jót jelent a kétszeres bajnoknak.
A DRS és a szélárnyék segítségével hosszú üldözés után megelőzte ausztrál ellenfelét, előtte rádión arról tájékoztatták, hogy Pérez kezd szenvedni az abroncsai kopása miatt, így még mindig elérhetik a dobogót. Bottas hátránya bő két másodperc, de gyors szektoridőkkel kezdte a felzárkózást.
Ezzel ideiglenesen Ricciardo elé került, de a szabályok miatt kénytelen volt visszaengedni ellenfelét, sőt Räikkönen alaposan le is maradt a Red Bull mögött.
Előtte már egyszer meg is pördült, az első fékei melegedtek túl. Megpróbálta folytatni, de végül kénytelen volt félreállni. A 7. helyről esett ki, ahova a mezőny végéről jött fel tegnapi komoly balesete után.
Ezzel feljött az 5. helyre, Ricciardo ráadásul néhány kanyarral később fel is adta a futamot. Pontot szerezhet a McLaren, hiszen Button így feljött a 10. helyre.
Egy sportbíró beszaladt egy hátsó szárnyelemért, amit Sainz hagyott el, Vettel viszont versenytempóban közeledett. Vettel a rádión "nagyon bátornak" nevezte a veszélyt okozó bírót.
Elkezdte kergetni Bottast, 3 másodperc a hátránya. Hamilton közben 10,8 másodperccel vezet Vettel előtt, a 3. helyezett Pérez előnye 9 tizedmásodperc Bottas előtt. Ha a Force India fel tudja tartani a Williamst, hármas csata lehet a dobogóért.
"Valami eltört" - jelentette a rádión, ezután kérték meg, hogy álljon félre. Bottas közben már keményen támadja Pérezt a dobogóért.
1:40.071-re javította a leggyorsabb köridőt. Hamiltont közben a hátsó szárny problémájára figyelmeztették, erre ő azt felelte, hogy érzi azt. Javasolták neki, hogy ne használja a DRS-t. Ezen nem fog múlni a győzelme.
Bottas és Räikkönen is megelőzte, ismét finn csata zajlik a dobogós helyért, de Bottas valószínűleg meg tudja tartani a helyét.
Bottas és Räikkönen összeütközött, a Williams kiesik, a Ferrari visszaesik.
Hamilton, Vettel, Pérez, Massa, Räikkönen, Kvjat, Nasr, Maldonado, Button, Alonso a pontszerzők sorrendje.
Túl messziről szúrt be a belső ívre Bottas mellé, aki erre nem számíthatott. A sportfelügyelők már vizsgálják az esetet, ebből szinte biztosan büntetés lesz a Ferrari pilótájának. "Mi a ***** csinált?" - kérdezte Bottas a rádión.
25 ponttal növelte előnyét Nico Rosberg előtt, így már 73 egységgel vezet, miközben maximum 100 pontot lehet szerezni a további futamokon. A konstruktőri címet egyelőre nem nyerték meg, de ha Räikkönent hátrasorolják, az is meglehet már Szocsiban. Niki Lauda erre azt mondta a Sky Sportsnak, hogy "nem így szeretném megnyerni", de ez persze csak formaság, a Mercedes mindenképpen az idei konstruktőri bajnok lesz.
A gumiszállító a Texasra készített cowboy kalapok után az Orosz Nagydíjra is lecserélte a szokásos baseball sapkákat. Pérez dobogójának mindkét ellenfele örül. Ezúttal három boldog pilóta állhat fel a pódiumra.
"Srácok, megnyertétek a konstruktőrit?" - kérdezte a rádión a levezető körben. "Még nem" - szólt a válasz. Elkezdődött a díjátatás, hamarosan bővebb összefoglalóval jelentkezünk!