Bottas megúszta a záróvonal átlépését
Origo
2015. október 09. 18:28
Sochi Autodrom, Sochi, Russia.
Friday 9 October 2015.
Valtteri Bottas, Williams FW37 Mercedes.
Photo: Charles Coates/Williams
ref: Digital Image WJ5R0425
Még jól is jöhetett volna a Williams számára a Szocsiban délután leesett eső és a nedves pálya, de a körülmények miatt a grove-i istálló eléggé „satnya” napot zárt, mondta Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke. A brit elárulta, hogy ki tudták volna használni az időjárás adta lehetőséget, a pálya állapota azonban nem tette lehetővé, hogy érdemi munkát végezzenek. „Délután ki akartunk menni az esőben, de az a furcsa helyzet állt elő, hogy a pálya egyik fele sokkal nedvesebb volt, mint a másik.”
„Ez a legtöbb tesztünket értelmezhetetlenné tette” – foglalta össze. „Dolgoztunk az autónk esős beállításain, és a második szabadedzés végén le akartuk mérni, mennyit léptünk előre. Ahogy a Szingapúrban elvégzett, lassú kanyarokat érintő munkánk esetében, itt is úgy tűnik, sikerült fejlődnünk. A vezérlő elektronika és az erőforrás beállításai terén elvégeztünk mindent, amit szerettünk volna, de a harmadik szabadedzésre világos tervet kell kidolgoznunk az időmérőre és a versenyre való felkészülés érdekében” – mondta Smedley.
A Williams pilótái a délelőtti olajfolyás miatt fellocsolt pályán eleinte még esőgumival autóztak, és Felipe Massa egy látványos megpördülést is bemutatott. A brazil szerint némi információval szolgált számukra a pénteki nap, de azt nem tudta megítélni, milyen esélyeik lehetnek. „Nehéz megmondani, hol tartunk, mert nem sokan mentek ki a pályára” – vélekedett. „Holnap délelőtt nagy forgalom lesz, hiszen a lehető legtöbbet kell kihoznunk az utolsó szabadedzésből.”
Massa és Bottas délután az 1. és a 3. helyet szerezték meg, de mindössze nyolc pilóta teljesített mért kört, így az eredményeknek valóban nem érdemes különösebb jelentőséget tulajdonítani. Valtteri Bottas számára is valószínűleg az a nap legfontosabb fejleménye, hogy egy megrovással – ami számára az idei első – megúszta a bokszbejáratnál a fehér vonal átlépését, miután az első szabadedzésen túlcsúszott rajta, miközben szerelőihez igyekezett vissza.
„A pályán uralkodó körülmények megnehezítették számunkra, hogy teljesítsük a tesztprogramunkat, de ez mindenkire igaz. Így is megpróbáltuk kihasználni mindkét edzést, és sikerült rájönnünk néhány dologra a gumikkal és az autó viselkedésével kapcsolatban a nedves pályán. Most egy jó tervre lenne szükségünk a harmadik szabadedzésre, mert nagyon fontos tréning lesz az időmérő és a verseny szempontjából, ahogy ezt Japánban is láthattuk” – magyarázta a finn pilóta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!