A 2016-os szezonra motorszállítót kereső Red Bull csapatfőnöke szeptember végén „egészségtelennek” nevezte az F1-es erőforráspiac jelenlegi állapotát, de ezzel Jenson Button, a McLaren-Honda pilótája nem ért egyet. A 2009-es világbajnok rámutatott, hogy tavaly még kevesebb választási lehetőség állt az istállók számára, így az sem lenne példátlan, ha a négy jelenlegi márkából az egyik esetleg távozna a sportból.
„Minél több gyártó vesz részt benne, a sport annál jobban jár, de mielőtt a Honda beszállt, hárman voltak” – mondta az Autosportnak. „Ha ez visszaesik megint háromra, akkor is csak ugyanaz lesz a helyzet, mint tavaly, úgyhogy nem hiszem, hogy ez nagy gondot okozna a sportnak. Azt olvastam, hogy a Renault próbálja megvenni a Lotust, remélhetőleg így is alakul, és akkor a mezőny létszáma nem csökken.”
A Honda erőforrásának gyenge teljesítménye miatt az idén küszködő pilótát elsősorban nem az aggasztja, hogy nincs elég különböző motorgyártó a mezőnyben, hanem a csapatok között kialakult egyenlőtlenségek. Ennek ellenére viszont nem kongatja a vészharangokat, szerinte a sokat bírált, és az elmúlt években számottevő közönségarányt is vesztő sportág továbbra is jó állapotban van.
„Szerintem az F1-ben most nagyon erős a verseny, de nagy a szakadék azok között, akik megengedhetik maguknak a részvételt, és akik küszködnek. Remélhetőleg ezt sikerül majd áthidalni. Szerintem mindenki úgy gondolja, hogy több motorgyártó jót tenne az F1-nek, de ezt nehéz lesz megoldani a jelenlegi helyzetet elnézve. Persze izgalmasabb, ha változatos a versengés, de az F1 jelenleg nincs rossz helyzetben, úgyhogy ami most van, az nem a világ vége.”
Bernie Ecclestone úgy véli, az autógyártók hegemóniája manapság nem tesz jót az F1-nek, és többször kijelentette, hogy egy független gyártó, például a híres Cosworth visszatérésére lenne szükség. Az 1977 és ’79 között saját nevén csapatot működtető Walter Wolff a Motorsport.com-nak azt mondta, ma már nem merne belevágni egy ilyen vállakozásba, mert „túl sok politika van az F1-ben” és „a Mercedes manapság túl nagy, ahogy a Ferrari is, amelynek a FIAT a tulajdonosa. Mindkét csapatnak kiváló menedzserei vannak.”
Wolff emlékeztetett arra az időszakra, amikor „nekünk nem kellett motorokat gyártanunk. A Cosworth építette a kiváló Ford DFV-ket, ma viszont a független csapatok képtelenek versenyképes motorhoz jutni. Elég megnézni a Williamst. Az ő autóikat a Mercedes motorjai hajtják, de nem ugyanazok, mint a gyári csapat autóit” – mondta. Ezt a Mercedes általában tagadja, bár Monza óta valóban van hardveres eltérés is a gyári és az ügyfélcsapatok erőforrásai között.
A kanadai milliomos csapata három futamgyőzelmet aratott, és első évében Jody Scheckterrel az összetett második helyét szerezték meg. Később egyesültek a Fittipaldi csapattal, ekkor „Adrian Newey is dolgozott nekem. Newey nem akar Ferrari motorokat használni, mert tudja, hogy nem fogja ugyanazt megkapni, mint amivel (Sebastian) Vettel versenyez. Ha a Mecachrome megint építene egy (Renault) motort, az felnőhetne a Ferrari vagy a Mercedes mellé, és a Red Bull ismét esélyes lenne” – vélte, bár az érvelését megkérdőjelezi, hogy Mechachrome és Supertec motor soha sem nyert F1-es futamot.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!