Minden jel arra utal, hogy a héten végre kiderül, hogyan képzeli a Renault a jövőjét a Forma-1-ben. A vállalat vezérigazgatója, Carlos Ghosn állítólag
48 órán belül dönt arról, hogy a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatot indítanak-e,
vagy inkább kiszállnak az F1-ből. Az első opcióra nagyobb az esély, miután a Renault emberei már hetek óta a Lotus enstone-i gyárában dolgoznak, és a franciák korábban szándéknyilatkozatot is aláírtak az istálló felvásárlásáról.
Az egyetlen akadályt azt jelenti, hogy Bernie Ecclestone-nal még nem tudtak megegyezni arról, milyen arányban részesülnek majd a kereskedelmi bevételekből. A Sky Sports F1-es szakírója, Mark Hughes úgy tudja, Ecclestone az F1 Commission múlt heti ülésén visszavonta eredeti ígéretét, amely szerint a korábbi sikerei miatt a Renault is részesült volna extra juttatásokban. Az F1 nagyura állítólag azért döntött így, mert megtudta, hogy a Renault az idei szezonhoz képest 6 millió euróval drágában, 30 millió euróért ajánlott fel motort a Red Bullnak.
A hétvégén azonban a Renault képviselői többször is találkoztak Ecclestone-nal, hogy a pénzdíjról tárgyaljanak, az elmúlt napokban tehát erről is megegyezhettek. A kiszállás lehetősége ettől függetlenül továbbra is fennáll, ami felveti a kérdést, hogy mi lesz a Red Bull-lal, ha így alakul. A csapat a héten jelentette be, hogy sikerült megegyeznie egy motorszállítóval, s bár részleteket nem árultak el, valószínűleg a Renault-ról van szó, amely márkajelzés nélküli erőforrást ad majd nekik.
A csapatfőnök Christian Horner szerint a Red Bull 2016-os indulását az sem veszélyezteti, ha a Renault az F1 elhagyása mellett dönt.
Szerződésünk van a következő évre,
a részleteket remélhetőleg egy héten belül bejelenthetjük" - nyilatkozta, majd a Motorsport.com kérdésére újra megerősítette, hogy biztonságban vannak. "Aláírt megállapodásunk van. Az elmúlt hetekben persze sok minden történt - ezekről nem beszélhetek, de majd minden kiderül."
"Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy bejelentést tegyünk, a helyzet azonban egyértelmű: szerződésünk van a következő szezonra. Szeretném elmondani, milyen megállapodást kötöttünk, de sajnos ezt ma még nem tehetem meg."
A bejelentést a legjobban talán a Lotus várja, hiszen a csapat túlélése is függhet attól, hogy felvásárolja-e őket a Renault. "Remélhetőleg már nem kell sokáig várnunk, mert ha sokkal tovább húzódik az ügy, nagyon nehéz helyzetbe kerülünk" - nyilatkozta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke. "Reméljük, a Renault néhány napon belül elhatározza magát."
Permane a Renault döntésétől függetlenül biztos benne, hogy a Lotus ott lesz a rajtrácson jövőre.
Hangsúlyozta viszont, hogy a csapattól jövőre még akkor sem szabad kiugró eredményeket várni, ha a franciák tényleg gyári istállóvá alakítják át a Lotust. "Kétségkívül egy komoly, hosszú távú tervvel érkeznek majd - a következő idény csak a kezdet lesz, utána évről évre fognak építkezni."
"Ők sem fogják azt hinni, hogy jövőre megnyerhetik a világbajnokságot. Visszatérnek, újra felépítik Enstone-ban a korábbi rendszert, a következő években pedig a világbajnoki címért dolgoznak majd. Reméljük, tényleg úgy döntenek, hogy átvesznek minket, a többit pedig majd meglátjuk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!