Fernando Alonso szerint a Honda a jövőben hasznot húzhat abból, hogy Japánban a többi motorgyártóétól eltérő módszerekkel fejlesztik az F1-es erőforrásukat. A Honda ragaszkodott ahhoz, hogy az F1-es visszatérésükben ne más gyártóktól szerződtetett, neves szakemberek játsszák a főszerepet, inkább a saját mérnökeikkel fejlesztették ki az erőforrást Szakurában.
Az idény során többször felmerült, hogy a Honda problémáihoz az európaitól teljesen eltérő kulturális környezetben zajló fejlesztés is hozzájárulhatott, ami a gyártó és a McLaren közötti kommunikációt is megnehezítette. Alonso azonban úgy véli, a jövőben jól járhatnak azzal, hogy az elszigetelt környezetben egyedülálló megoldásokkal kísérleteznek.
„Ez a gyengeség jele is lehet, de a győzelemig is elvezethet minket" – mondta a többiekétől eltérő megoldásokról. „Én úgy döntöttem, az utóbbiban hiszek."
Alonso szerint a Honda jobban jár azzal, ha nem a többi gyártó munkáját próbálja lemásolni. „Ha ugyanazt akarnánk csinálni, mint a Mercedes, akkor legfeljebb közel kerülhetnénk hozzájuk, de soha nem lehetnénk jobbak náluk" – magyarázta. „Mi egy másik kultúrában dolgozunk, más munkamódszerekkel. Ez idén néha megnehezítette a dolgunkat, mert időnként lassabban haladtunk, mint lehetett volna, de szerintem vannak egyedülálló ötleteink. Ha ezeket sikerül működésre bírnunk, nagyon nehéz lesz lemásolni őket."
A Honda idén rendkívül szűk helyre építette be a motorját, ez azonban többnyire csak problémákat okozott nekik. Alonso szerint azonban nem szükséges változtatniuk. Szerinte az elrendezés csak azért nem működött, mert „az idei motor még nem állt készen arra, hogy a legmagasabb szinten versenyezzenek vele."
A kétszeres világbajnok továbbra is hisz benne, hogy jövőre nagyot ugorhatnak előre az erősorrendben. „Mindenünk megvan ehhez" – jelentette ki. „Az autónk jól reagál a fejlesztésekre, az aerodinamika terén tudjuk, milyen irányba haladjunk. Folyamatosan javulunk, és ezt a pályán is észreveszem – a kanyarokban nagyon gyorsak vagyunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!