A McLaren a napokban adott ki egy jelentést a 2014-es üzleti évéről, amelyből kiderül, hogy az istállót működtető McLaren Technology Group 22,6 millió fontos (mintegy 10 milliárd forintos) veszteséggel zárta a tavalyi évet. A csapat az előző idényben csak az 5. helyen végzett a konstruktőri bajnokságban, ezért a szokásosnál kisebb arányban részesültek a jogdíjakból, a gyengébb eredmények miatt ráadásul a szponzorok érdeklődése is csökkent.
A Forbes F1-es szakírója, Christian Sylt rámutatott, hogy a jelentésben egy kártérítésről is szó esik, amelyet egy „pozícióját vesztett igazgatónak" fizettek ki. Az említett személy Martin Whitmarsh, aki 2009 és 2013 között a McLaren csapatfőnöke volt, az idény végén azonban megfosztották a pozíciójától, 2014 nyarán pedig hivatalosan is távozott a vállalattól.
A kimutatás szerint a McLaren 15 millió dollárnyi (több mint 4 milliárd forintnyi) kártérítést fizetett Whitmarsh-nak, akinek az elküldése így nagy mértékben hozzájárult a 2014-es veszteségekhez. Ráadásul ennek az összegnek a többszörösét, 54 millió dollárt fizettek a Daimlernak, miután a Mercedes motorokról a Honda erőforrásaira váltottak.
Whitmarsh egyébként 24 évet töltött el a McLarennél, mielőtt menesztették. Az 1989-es kezdés után egyre magasabb pozíciókba jutott, az utolsó években már az F1-es csapat és a McLaren Group elnöke is volt. A vezetése alatt azonban a csapat egyetlen bajnoki címet sem nyert, ezért 2014-ben Ron Dennis vette át a helyét.
Dennis arra számít, hogy a McLaren a 2015-ös évet újra profittal zárja, pedig a gyengélkedő Honda motorral a tavalyinál is sokkal rosszabb a teljesítményük, és a szponzorok távozása miatt valószínűleg még nagyobb bevételkieséssel kell számolniuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!