Ismét bírálta az F1 aktuális technikai szabályait Adrian Newey, a Red Bull műszaki tanácsadója, aki korábban világbajnok autókat tervezett a Williamsnek, a McLarennek, majd jelenlegi csapatának is. Az 57 esztendős zseni 2014-ben döntött úgy, hogy a háttérbe vonul, és munkájának egy részét átadja kollégáinak, miután kiábrándult a hajtáslánc szerepét megnövelő, és a karosszéria tervezését megnehezítő regulákból, amelyek 2014 óta vannak érvényben.
A Motorsport.com kérdésére Newey azt sem zárta ki, hogy a nagyobb műszaki szabadságot ígérő Le Mans-i LMP1-es kategóriában próbáljon szerencsét. „Talán a jövőben érdekes lehet” – ismerte el. „Szerintem az LMP1 kifejezetten vonzó, mert sokkal nagyobb technikai mozgástér van a kasztni terén, mint amit az F1 kínál. Ebből a szempontból nagyon érdekes. Talán később megpróbálom, de jelenleg nincs napirenden a dolog” – jelentette ki.
Newey 2014-ben kishíján a Ferrarihoz szerződött, már meg is állapodott Luca di Montezemolóval, végül azonban kitartott jelenlegi munkaadója mellett, és elárulta, jó esély van arra, hogy ez hosszabb távon is így marad. „Az ember soha ne mondja, hogy soha, de örömmel dolgozom a Red Bullnál. Nagyjából a kezdetek óta itt vagyok, és nyilvánvalóan büszkén tekintek arra, ahogy a Jaguar romjaira építve ilyen sikeresek lettünk.”
Az Auto Motor und Sport nemrég megvizsgálta az 1350 lóerősre becsült Le Mans-i Porsche 919 Hybrid és az F1-es Mercedes W06 Hybrid legjobb 2015-ös köreit Spában, ahol mindkét autó pályára lépett. A hosszútávú versenyekre tervezett Porsche 7,57 másodperccel lassabb volt az F1-es pole pozíciót érő 1:47.197-nél, de a sprintfutam 44 körös távján beérte 87,12 kg üzemanyaggal, míg a Mercedes minden bizonnyal megközelítette a szabályokban előírt 100 kilogrammos határt.
Az LMP1-es Porschét 6000 kilométeres futásteljesítményre tervezték, a Mercedes erőforrásának leghosszabb élettartama 4798 kilométer volt 2015-ben, váltót pedig 3500 km után cseréltek. Az F1-es autó 701 kilogrammos, a prototípus 950, az Ezüstnyíl belső égésű motorja 1,6 literes V6-os, a Porschéban kétliteres, V4-es biturbó üzemel, egymáshoz hasonló energia-visszanyerő rendszerekkel.
Az F1-ben 88 oldal szabályozza az autók műszaki paramétereit, a WEC-ben pedig 72. Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős vezetője ennek ellenére nem ért egyet Newey-val. „Nem hinném, hogy a szabályok túl bonyolultak és korlátozók. Az előírások fele a biztonsággal kapcsolatos, és ez így van rendjén. Az összetettség abból adódik, hogy jószándékú mérnökök okos ötletekkel torpedózzák a szabályokat, ezért mindig újra kell írni őket. Ez teszi kacifántossá a szabályzatot” – idézte a német lap.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!