Ezért éri meg a Hondának az F1-es égés

Forma-1, Magyar Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso (R) is helped by staff pushing his car after a trouble on the track during the qualifying session at the Hungaroring circuit near Budapest on July 25, 2015, on the eve of the Hungarian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Azért tértek vissza, mert győzni akarnak, de a McLaren partnereként egyelőre csak pironkodnak az eredmények miatt. A japánok F1-es programjának vezetője szerint mégis hasznos a részvételük.

Egy legendás együttműködés éledt újjá 2015-ben, mivel a McLaren az idén már a Honda gyári partnereként lépett pályára az F1-ben. Amíg viszont a ’80-as évek végétől kezdve egy sor rekordot átírtak a világbajnokságban kiharcolt fölényükkel, a 21. században bukdácsolással indult az együttműködésük. A japán gyártó F1-es programjáért felelős Jaszuhisza Arai a sikerek elmaradása ellenére is hasznosnak ítéli a jelenlétüket.

„A technológiai fejlesztések mindenképpen nagy szerepet játszottak az F1-es visszatéréssel kapcsolatos döntésünkben” – jelentette ki Arai az FIA saját lapjában, az AUTO hasábjain. „Úgy gondoljuk, a hibrid fejlesztések terén szerzett tudásunk beépül majd a jövő autóipari megoldásaiba is” – tette hozzá a japán szakember, aki hasonló okokból a nyár folyamán elutasította a McLaren nyomását, és nem volt hajlandó külsős mérnökökkel feltölteni a Honda személyzetét.

A mérnökök sokat tanulnak a Honda viszontagságaiból, ebből az utcai autók profitálhatnak majd Forrás: LAT Photographic/Steven Tee

Az F1-es motorok műszaki jellemzői komoly vitákat váltanak ki, amióta az új, 1,6 literes hibrid erőforrások tavaly megjelentek a sportágban. Bernie Ecclestone, a független csapatok és a rajongók egy része legszívesebben megszabadulna tőlük, mert drágák, nem elég hangosak, és igen bonyolultak, de az autógyártók – köztük a Honda is – viszont kiállnak mellettük. A Ferrari még a távozást is kilátásba helyezte, ha nem használhatják az F1-et kutatási laborként.

„Ha kifejezetten a motor szempontjából nézzük a helyzetet, akkor az égés hatékonysága, a súrlódás csökkentése, a nagynyomású közvetlen befecskendezéses rendszerek, a turbófeltöltők hatékonysága, a kenőanyagok fejlődése és az üzemanyagfogyasztás-csökkentése kapcsán bővíthetjük a tudásunkat” – foglalta össze Arai. „A hibrid technológia megismerése hasznos lesz számunkra például az akkumulátorok, az elektronika és a hőenergia-visszanyerő rendszerek fejlesztésekor.”

A japán szakember szerint „az F1-ben kitalált alapvető koncepciók, készségek és technológiák mindenképpen átadhatók” az utcai autókat fejlesztő üzletág számára. „Az F1-es és az utcai turbómotorok, a közvetlen befecskendezéses rendszerek már ma is nagyon hasonlítanak egymásra. A hőenergia-visszanyerés még további kutatásokat igényel, mielőtt utcai autókban is alkalmazhatnánk, de már az is forradalmi, hogy az F1-ben használhatjuk” – lelkesedett.

„Nagyszerű látni, hogy az ötletek ilyen gyorsan életre kelnek. Ugyanakkor minden F1-es kihívás a legmagasabb szintű hatékonyságot követeli meg, és nem szükségszerű, hogy a megoldások azonnal, vagy akár néhány éven belül meghonosodjanak az utcai autókban. Az F1-ben gyakran nagyon nehéz pontos célokat meghatározni, de a versenyzés hihetetlenül nagy segítség ahhoz, hogy kiderüljön, milyen irányba fejlődhet tovább az autóipar.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!