Többször is figyelmeztette Lewis Hamiltont és Nico Rosberget főnökük, Toto Wolff, hogy nem riadnak vissza pilótapáros módosításától, ha a világbajnoki címekre hajtó versenyzőik képtelenek lesznek együttműködni egymással. A közvélemény úgy értelmezte Wolff szavait, hogy elsősorban Hamiltonnak üzent, de Rosberg szerződése már jövőre lejár, és az osztrák kijelentette, nem sietnek meghosszabbítani azt.
„Nagyszerű felállásunk van, mindketten fontos részei a csapatnak, és jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy most ott tartunk, ahol” – mondta az Autosportnak, Rosberg szerződésével kapcsolatban pedig hozzátette: „Ezt még korai megtárgyalni. Látni akarom, hogyan alakul a szezon. Vannak területek, amelyeket csapatként fejleszteni akarunk, és meglátjuk, hogyan sikerül majd ez” – utalt valószínűleg versenyzői interakciójára.
Rosberg 14 győzelmet és 22 pole pozíciót szerzett, mióta 2010 elején a Mercedeshez igazolt, de Hamilton érkezése óta általában csapattársa mögé szorul. Bár sokszor fagyossá válik viszonya a brit pilótával, az istálló menedzsmentjének támogatását élvezi, és a Mercedes márka számára is gyakran végez promóciós munkát. Ennek ellenére Wolff elismerte, „még nem tudja”, hogy a jövő év elején meghosszabbítják-e a német szerződését.
Wolffnak a versenyzőkkel kapcsolatos mizéria mellett csapatának elsöprő sikere is okoz némi fejfájást. Bár a zsinórban megszerzett két egyéni és két konstruktőri bajnoki cím elvileg felhőtlen örömöt kellene, hogy okozzon, a Mercedes lehengerlő fölénye miatt minden korábbinál magasabb összegű nevezési díjat kénytelenek fizetni a 2016-os szezon előtt. Ezt a megszerzett pontok alapján számítják, és az Ezüstnyilak az idén még a tavalyi eredményeiket is túlszárnyalták.
A csapatok egyenként 516 128 dollárt fizetnek be alapdíjként a kasszába, majd pontonként további 6 194 dollárt, így a Mercedes összesen 4 870 510 dollárt kénytelen átutalni a jövő évi nevezési díj jogcímén. „Költséges” – foglalta össze Wolff a véleményét a Motorsport.com-nak. „Ezt mindig rossz érzés aláírni. A rendszert jó pár évvel ezelőtt dolgozták ki, és olyan helyzetet teremt, hogy ha egy csapat rengeteg pontot szerez, hatalmas nevezési díjat köteles fizetni.”
„Ugyanakkor a sportsikerek elérése érdekében vagyunk itt, és ilyen sok pont begyűjtése azt jelenti, hogy igen jó szezonunk volt. Ezért az aláíráskor inkább keserédes érzésem volt” – mondta az osztrák, aki elárulta, nem tulajdonít nagy jelentőséget annak, hogy korábban még egy csapat sem szerzett annyi pontot egy adott szezonban, mint a Mercedes, sokkal fontosabbnak tartja a versenyek, pole-ok és bajnoki címek megszerzését, valamint a különböző megbízhatósági mutatókat.
Négy és fél milliárd forintért versenyeznek az F1-es csapatok 2016-ban
Csapat neve | Pontok száma | Nevezési díj összege (USD) |
Mercedes | 703 | 4.870.510 |
Ferrari | 428 | 2.725.036 |
Williams | 257 | 1.842.505 |
Red Bull | 187 | 1.481.235 |
Force India | 136 | 1.218.024 |
Lotus/Renault | 78 | 918.636 |
Toro Rosso | 67 | 861.915 |
Sauber | 36 | 701.924 |
McLaren | 27 | 655.475 |
Manor | 0 | 516.128 |
Összesen | 15.791.438 |
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!