A Forma-1-et gyakran amiatt éri kritika, hogy az egyre emelkedő költségek nehéz helyzetbe hozzák a kisebb csapatokat, akik számára így a túlélés is nehéz a sportban. A tavalyi szezon után például a Caterham megszűnt, de a Marussia is az utolsó pillanatban menekült meg a teljes csődtől. Idén a Lotus került rendkívül nehéz helyzetbe, de a Force Indiának és a Saubernek is problémái vannak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezért kiemelt feladatának tartja a költségcsökkentést, és az elmúlt években több intézkedést is bevezettek ennek érdekében, korlátozták például a tesztnapok számát és a szélcsatornában tölthető időt. A téli szünetben már csak két teszt áll a csapatok rendelkezésére, ezen kívül csak promóciós célokból teljesíthetnek kétszer 100 kilométert az autóikkal.
Fernando Alonso azonban úgy véli, az F1 egyik fő problémája éppen az, hogy a kis csapatok érdekeit figyelembe véve túl sok korlátozást vezettek be. „Nagyobb és erősebb motorokat, jobb aerodinamikát, több fejlesztési szabadságot a csapatoknak és több tesztet" – válaszolta, amikor arról kérdezték, milyen változásokat szeretne látni. „Valahogy úgy, ahogy 10 évvel ezelőtt működött az F1. Tudom, hogy időnként drágább volt – bár ezt kétlem, mert manapság a szimulátorok és más fejlett technológiák emelik a költségeket."
Alonso szerint természetes, hogy az F1 istállói nem egyenlő feltételekkel versenyeznek. „Ha néhány csapat nem engedheti meg magának a tesztelést, az az ő bajuk – a sport erről szól" – jelentette ki. „A Real Madrid olyan játékosokat is megvehet, akiket más csapatok nem tudnának leszerződtetni. Emiatt nem kell bocsánatot kérniük."
A 2017-es szezonban teljesülhet Alonso egyik kívánsága, ugyanis gyorsabb és agresszívabb kinézetű autókat terveznek bevezetni. A kétszeres világbajnok azonban nem biztos benne, hogy a tervezett szabályváltozások a futamokat is izgalmasabbá teszik.
„A gyorsabb autók mindenképpen jobb szórakozást nyújtanak a nézőknek" – vélekedett. „De nehéz kideríteni, mire van szükség ahhoz, hogy a versenyek is jobbak legyenek."
„Idén előfordult, hogy volt négy-öt verseny egyhuzamban, amikor semmi nem történt, utána pedig hirtelen két látványos futamot láthattunk. Pedig közben semmi nem változott, ugyanazok az autók és csapatok versenyeztek. Ez a pályáknál is megfigyelhető: ha valahol egyik évben unalmas futamot rendeznek, a következő idényben lehet, hogy izgalmas versenynek ad otthont."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!