Kedden újabb kémbotrány kezdett körvonalazódni a Forma-1-ben, amikor kiderült, hogy a Mercedes beperli egy, állítólag a Ferrarihoz átigazolni készülő alkalmazottját. A motorrészlegen, a Mercedes AMG High Performance Powertrainsnél (HPP) dolgozó Benjamin Hoyle-t azzal vádolják, hogy bizalmas technikai adatokat próbált letölteni a cég számítógépéről.
Hoyle 2012 decemberében csatlakozott a Mercedeshez, és 2014 májusában jelezte a távozási szándékát. A felmondási ideje csak most, 2015 végén fog lejárni. Hogy addig már ne nyerhessen bepillantást az új F1-es fejlesztésekbe, az idén áprilisban áthelyezték a DTM-programhoz – egy vizsgálat szerint azonban még szeptember 24. előtt olyan adatokat mentett le a Mercedes szerveréről, mint a motorhasználati statisztikák a Magyar Nagydíjon, valamint a turbómotor kompresszorának teljesítményére vonatkozó információk.
A német cég „megtette a szükséges jogi lépéseket" az ügyben, a Ferrarinál azonban azt állítják, nem is tervezték alkalmazni Hoyle-t. Az Omnicorse című olasz lap a csapatra hivatkozva közölte, hogy a mérnök „csak teljesen informális jelleggel" vette fel a kapcsolatot velük, és rajtuk kívül valószínűleg más alakulatokat is megkeresett. A Ferrari szóvivője azt mondta, jelenleg sem állnak kapcsolatban Hoyle-lal, akit „a belátható jövőben" nem szándékoznak leigazolni.
Az ipari kémkedés egyáltalán nem számít ritkának az F1-ben. A legdurvább eset 2007-ben történt, amikor a Ferrari egy sértődött alkalmazottja, Nigel Stepney a csapat működését leíró vaskos dokumentációt játszott át a McLaren technikai igazgatójának, Mike Coughlannek, de a Renault-ról is kiderült, hogy hozzájutott a McLarentől származó adatokhoz.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!