Az F1-es erőforrások jövője mellett a közönség kiszolgálásának javítása is napirendi pont volt a stratégiai munkacsoport és az FIA F1-es bizottságának legutóbbi ülésén, számolt be a Motorsport.com. A kiadvány szerint a résztvevők elutasították a túraautó-versenyekről ismert fordított rajtrácsok bevezetését, és a tankolások visszatérését is, de fennmaradt a rostán két javaslat, ami javíthatja a szurkolók interakcióját a versenysorozattal.
Az elképzelések szerint a jövőben a közönség minden egyes futam után megszavazhatná az adott napon a legjobb teljesítményt nyújtó versenyzőt, és a verseny legszebb előzésére is voksolni lehetne. A szavazás valószínűleg a közösségi média csatornáinak használatával történne, de egyelőre nem született döntés a kivitelezés menetéről és időpontjáról sem. Az ötlet nem előzmény nélküli, hiszen a ’70-es években egy dohánygyár Jo Siffertről elnevezett egy díjat, amit a legjobb pilóta kapott meg.
Ahogy a korábbi, rangos elismerés, úgy várhatóan az új díjak sem számítanak majd bele a világbajnoki címekért folyó küzdelembe, de segíthetnék a közönség bevonását a sportba, és a pontok, valamint a dobogós helyek mellett még egy formában jutalmazni lehetne a látványos teljesítményt nyújtó versenyzőket. Hivatalosan ez jelenleg csak az FIA év végi gáláján lehetséges, de ott is csak egy kategóriában szavaztatják meg a rajongókat.
Kérdés, hogy a versenyzők körében mekkora érdeklődést vált majd ki a kezdeményezés, hiszen az év során a legtöbb pole pozíciót megszerző pilóta teljesítményét most is elismerik egy nem hivatalos díjjal, de ez nem igazán mozgatja meg a mezőny tagjait. Elnyerte a csapatfőnökök tetszését az a kezdeményezés is, hogy az év végén díjat kapjon a leggyorsabban kereket cserélő csapat is. Ennek névadó szponzorát Bernie Ecclestone választhatná ki.
Az F1-es csapatfőnökök körében azzal kapcsolatban is egyetértés alakult ki, hogy a versenyzők gyakran visszafogják magukat a futamok során, és nem próbálnak meg kockázatos előzéseket végrehajtani a büntetésektől való félelem miatt. Ennek elkerülése érdekében megállapodtak, hogy a stratégiai munkacsoport és az FIA F1-es bizottsága hivatalosan is felkéri a sportfelügyelőket, hogy a jövőben elnézőbben bíráskodjanak a futamokon történt incidensek kezelésekor.
Noha a fordított rajtrácsokat, és egyéb jelentős változtatásokat egyelőre leszavazták, tárgyalások kezdődnek – sokadszorra – az F1-es versenyhétvégék lebonyolítási rendszerének átalakítása ügyében. A csapatfőnökök úgy vélik, van tér az F1 által nyújtott műsor javítására, ezért a versenyek rendezői, a szponzorok, és a sajtó bevonásával próbálnak javaslatokkal előállni a versenyhétvégék fellendítése érdekében.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!