Szigorúan csak a tavalyi, fejlesztéseket nem tartalmazó autóikkal vehettek részt az érdeklődő csapatok a Pirelli kétnapos esőgumi tesztjén a franciaországi Paul Ricard-ban, de az események alapján sejteni is lehetne, hogy a McLaren és a Red Bull tényleg 2015-ös autóját vitte el. A wokingiak színeiben résztvevő Stoffel Vandoorne délelőtt, a Red Bull pilótafülkéjében helyet foglaló Danyiil Kvjat pedig a teszt végén kényszerült a bokszban rostokolni műszaki hiba miatt.
A Ferrarival már idei második tesztnapját teljesítő Sebastian Vettelt ez viszont nem zavarta: Nem sokkal a teszt leintése előtt az élre állt a fellocsolt, de száradó pályán, és 1:06.750-nel a leggyorsabbnak bizonyult. Ennek még a szokásosnál is kevesebb jelentősége van, hiszen a csapatok gyakorlatilag bérmunkát végeztek a Pirellinek. Az autókon nem változtathattak, és nem tudták, hogy az általuk tesztelt abroncsok visszakerülnek-e valaha a keréktárcsákra.
Kvjat - aki a tegnapi leggyorsabb Daniel Ricciardót váltotta - mindössze néhány századdal maradt el Vetteltől, 1:16.833-mal zárt, de őt és csapatát valószínűleg jobban foglalkoztatja, hogy mi romlott el a Red Bullban. Ezt a nap végén még nem tudták, a McLarennél viszont egyértelmű volt, hogy 89 kör megtétele után motorhiba lépett fel. Ez nagy lemaradást nem okozott nekik, hiszen Vandoorne a nap végére 127 körig jutott, Kvjat 113-ig, Vettel viszont 134 alkalommal fordult.
Az autók műszaki problémái abból a szempontból nem meglepők, hogy Vandoorne szerint az istállók tavaly ténylegesen használt alkatrészeket hagytak az autókban, amelyek már komoly futásteljesítményen vannak túl. A McLarennél remélték, hogy a beépített Honda motor kihúzza a nap végéig, de ez nem így történt, ám aligha bánkódnak emiatt. Ennek az az oka, hogy a Sauber kivételével minden csapat már új autóval kíván részt venni a február 22-én kezdődő barcelonai teszten.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere az UOL-nek elmondta, a tesztek során összesen 30 ezer kilométer megtételére számít az általuk gyártott abroncsokkal. Érzékeltette viszont, hogy még így is sokkal kevesebb tapasztalatot gyűjthetnek, mint az előttük résztvevő gumigyártók. „Vegyük figyelembe, hogy a korábbi gumiszállítók csapatonként 100 ezer kilométert teszteltek egy szezon során.” Az elmúlt két nap alatt a pilóták ezúttal összesen 2359 kilométert tettek meg.
A pálya locsolóberendezésének köszönhetően a gyártó az aszfaltcsík különböző szakaszain eltérő tapadási körülményeket tudott szimulálni. Annyit elárultak, hogy a csapatok csak teljes esőgumikat próbálgattak, amelyek eltértek a 2015-ös keverékektől, és az abroncsok szerkezete is más volt. Bár úgy vélték, hogy a hőmérséklet túl alacsonyak volt, így is fontos adatokat gyűjtöttek az idei esőgumik fejlesztéséhez.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!