A Renault február 3-án, egy sajtótájékoztatón jelenti be az újjáalakuló gyári istálló nevét, felállását és versenyzőit, adta hírül a Sky Sports. A párizsi központba szóló meghívóban nem nevezték meg a csapat pilótáit, ami azt sugallja, hogy Pastor Maldonado sorsa továbbra sem rendeződött. Egyelőre nem tudni azt sem, hogy Alain Prost szerepet vállal-e a csapatnál, az viszont egyre valószínűbb, hogy a több bajnokságban is résztvevő ART istálló vezetője, Frederic Vasseur csatlakozik a Renault-hoz.
A brit F1 Racing magazin közben rendereket közölt a Renault vélt 2016-os megjelenéséről. Bár a cikkben a szerző tisztázza, hogy csupán egy ötletet készítettek el, ezt az interneten sokan úgy értelmezték, hogy eldőlt a franciák autóinak 2016-os festése. Ez nincs így, mivel a Lotus jelenleg is várja a rajongók terveit a Twitteren, és január 29-én kihirdetik a csapatnak leginkább tetsző változatot.
Az F1 Racingben megjelent cikk szerint a Renault gyári csapatának költségvetése akár az évi 300 millió eurót is elérheti. Eleinte ezzel együtt sem várhatók kiugró eredmények, mert Alain Permane a lapnak elárulta:
Nem titok, hogy a 2016-os autónkat eredetileg a Mercedes motorhoz terveztük, és most egy Renault-t fogunk beépíteni”
– mondta. „Tudjuk, hogy a 2016-os év elég trükkös lesz, felfoghatjuk átmeneti időszaknak is.”
Eközben eldőlt, hogy Manor Racing néven folytatja F1-es pályafutását a tavaly csődhelyzetből megmentett dinningtoni istálló. Ezzel végleg eltűnik a korábbi tulajdonos Marussia neve, ami 2014 végén, Jules Bianchi súlyos balesete, és az Orosz Nagydíj után hagyta sorsára a szimpatikus, de eddig reménytelenül esélytelen brit istállót. Az együttes tavaly adminisztratív okokból Manor-Marussia néven szerepelt, az idei szezontól pedig MRT-Mercedes néven futnak tovább.
A Mercedes idei erőforrásaival, és a Williams sebességváltójával szerelt autó már az első próbálkozásra átment a törésteszteken, így megszerezte az FIA tanúsítványát. A csapat részt vehet az első előszezoni teszten, Barcelonában, de azt továbbra sem tudni, hogy kik versenyeznek majd náluk 2016-ban. Az esélyesek listáján Will Stevens, Alexander Rossi, Pascal Wehrlein, Rio Haryanto és Kevin Magnussen is szerepel, utóbbit a Renault-val is hírbe hozták.
A döntés valószínűleg azért sem született még meg, mert a Mercedes erőforrásoknak köszönhetően a Manor versenyképessége várhatóan sokat javul majd. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy elmozdulhatnak-e az utolsó sorból, hiszen a Hondától mindenképpen jobb erőforrásra lehet számítani, és a Ferrari motorokkal készülő Haas, Sauber és Toro Rosso is kemény ellenfélnek ígérkezik a középmezőnyben.
Bár pilótafronton egyelőre nem állnak jól, a csapat alaposan megerősítette mérnöki gárdáját az elmúlt hónapok során. Sportigazgatóként csatlakozott a McLarentől korábban menesztett, de nagyon elismert Dave Ryan, a Toro Rossótól új technikai igazgatót igazoltak Luca Furbatto személyében, és a Ferrari egykori aerodinamikai specialistája, Nick Tombazis is az ő felállásukat erősíti. Csapatfőnököt és kereskedelmi vezetőt viszont továbbra is keresnek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!