A McLaren büszkesége mellett a csapat bankszámlája is komoly csapást kénytelen elviselni a számukra kudarcba fulladt 2015-ös szezon után, mivel alaposan visszaesnek a csapat jogdíjbevételei, és szponzorokat is vesztettek, amelyeket nem pótoltak mások. Továbbra sincs névadó partnere az istállónak, a vállalatcsoport elnöke, Ron Dennis viszont saját elmondása szerint nem aggódik anyagi helyzetük miatt.
„Kőkeményen kiállok a szponzori ajánlatban foglaltak mellett” – utalt arra, hogy továbbra sem tervezi leárazni a McLaren reklámfelületeit. „A vállalat ügyvezetőjeként van egy összképem a bevételi forrásainkról, és az én dolgom, hogy előre vetítsem, hova juthatunk. Nem kell Einsteinnek lenni ahhoz, hogy lássuk, az F1, és a sportok általában kihívást jelentő közegek. Például, nem hinném, hogy az elmúlt két év során új szponzor csatlakozott a Ferrarihoz.”
„Ilyenkor a legrosszabb, amit az ember tehet, hogy leárazza a felületeit, és minden elszabadul. Úgy kell vezetnem az üzleti részlegünket, hogy kiegyensúlyozottan álljanak a feladathoz. Optimista vagyok a folyamatban lévő tárgyalásainkkal kapcsolatban, de szerintem várjuk meg, hogyan kezdjük a következő szezont. Nincsenek álmatlan éjszakáim, anyagilag nagyon erősek vagyunk. A szervezetünk saját tőkéje bőven 1 milliárd font felett van, és minden üzletágunk nyereséges.”
Dennis optimizmusát táplálja, hogy a pályán nyújtott katasztrofális teljesítmény ellenére a Bloomberg szerint a McLaren Automotive 2015-ben összesen 1653 utcai sportautót értékesített, ezzel zsinórban ötödik éve növelni tudták a kibocsátásukat. 2017-re már 4000 példányt terveznek, ezért 250 új munkahelyet teremtenek. A McLaren 2010-ben eredt a Ferrari után a versenypályák mellett az utcai autók piacán is, a jövőre 70 éves olasz márka viszont még mindig körülbelül 7700 autót gyárt évente.
A McLaren helyzete adalékkal szolgál Sergio Marchionne decemberi nyilatkozatához. A kanadai-olasz üzletember ahhoz kötötte a Ferrari F1-es jelenlétének fenntartását, hogy a sportot továbbra is műszaki kutatólaborként használhassák. Mivel a Ferrari hagyományos hirdetések útján nem reklámoz, a közvélekedés az, hogy legalább annyira szükségük van az F1-re, mint fordítva, ezért az F1 kezdetétől résztvevő olaszok fenyegetéseit általában nem veszik nagyon komolyan.
A wokingiak példája viszont megmutatja, hogy luxusautó-eladás esetén nincs feltétlenül összefüggés az értékesítési- és a sporteredmény között. Az is igaz ugyanakkor, hogy a Ferrari mindent bevetett annak érdekében, hogy a tavaly ősszel véghezvitt tőzsdei bevezetés idejére a Scuderia vállalható eredményeket hozzon, és az F1-es költségeket sem hagyják elszabadulni. Marchionne azt is elárulta, hogy a jóval kedvezőbben árazott utcai autókat kínáló Alfa Romeót szívesen visszavezetné az F1-be.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!