A zárt pilótafülkék ötlete régóta foglalkoztatja a Forma-1 szakmai közösségét, és Jules Bianchi 2014-ben történt, utóbb végzetesnek bizonyuló balesete újabb lendületet adott a témában folyó vitának. Habár a francia versenyző nem egy ütéstől, hanem a durva lassulástól szenvedett agysérülést, amelytől ezért valószínűleg egy zárt pilótafülke sem óvta volna meg, sokan úgy vélik, a tragédia hatására komolyan el kell gondolkodni az F1-es autók átalakításán.
Az FIA tavaly több változattal is előállt – ezek inkább bukókeretnek tekinthetők, semmint a WEC-ben használt buboréküveghez hasonlítanak. A szervezet elnöke, Jean Todt az Autosportnak most azt mondta, a bevezetésükhöz kizárólag akkor adják meg a zöld jelzést, ha megbizonyosodtak róla, hogy nem rejtenek magukban egyéb veszélyeket a pilótákra nézve. A problémák között gyakran emlegetik, hogy akadályozzák a kilátást, valamint megnehezítik a versenyzők kiszabadítását.
„Nagyon intenzíven foglalkozunk a kérdéssel, az autósport azonban továbbra is veszélyes" – figyelmeztetett Todt. „Ha vannak lépések, amelyekkel tovább javíthatjuk a biztonságot, megtesszük őket, de biztosnak kell lennünk benne, hogy ez nem jár nem kívánt következményekkel. Egy új szabály bevezetésénél mindig gondoskodnunk kell róla, hogy átlátjuk az összes hatását."
„A versenyzők fejét több módon is védeni lehet, ennek azonban nem lehetnek negatív következményei. A problémával szakértők foglalkoznak. Van rá egy külön részlegünk, olyan emberekkel, akikben tökéletesen megbízok. Meglátjuk, mi lesz a végső javaslatuk."
A kérdés egyébként a versenyzőket is erősen megosztja: némelyikük úgy véli, a biztonság terén nem szabad kompromisszumot kötni, míg mások szerint a nyitott pilótafülkék elválaszthatatlanul hozzátartoznak az F1-hez.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!