Bizonyítottan kiváló pilóták manapság ritkán kerülnek olyan autókba az F1-ben, amelyekkel még a pontszerzés is csak ünnepnapokon lehetséges, de tavaly ez történt a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval és a 2009-es bajnok Jenson Buttonnal, akik kénytelenek voltak legalább egy szezonon keresztül tűrni a McLaren-Honda vergődését. Ezt többé-kevésbé sztoikus nyugalommal tették, ami tiszteletet ébresztett Carlos Sainzban, különösen példaképe, Alonso iránt.
„Nagyon jó példát mutat” – jelentette ki az ifjú spanyol az Autosportnak. „Egy igen nehéz időszakon megy keresztül a pályafutásában, ezért érdekes látni, hogyan reagál, hogyan hangolódik rá a versenyzésre, és miként kezeli a kihívásokat. Izgalmas ezt látni, megfigyelni, és tanulni belőle. A tavalyi év tisztán a tanulásról szólt” – magyarázta a Toro Rosso pilótája, aki jó benyomást keltett első évében, de - részben a műszaki hibák miatt is – elmaradt Max Verstappen eredményeitől.
Sainz korábban sem titkolta, hogy felnéz honfitársára, aki már korábban is segítette a legendás raliversenyző fiának előmenetelét. Noha ma már egymás ellen is küzdenek, jó kapcsolatuk továbbra sem változott. „Fernandónak nem kell nekem tanácsokat adnia, mert mindig figyelek rá. Nem jön oda hozzám azzal, hogy próbáljam ezt vagy gondoljam át azt. Elég csak beszélgetni vele a versenyzői parádén vagy a paddockban. Olyan ez, mintha tükörbe néznék, és magamat látnám.”
A McLaren tavaly elsősorban a Honda erőforrások miatt esett vissza a mezőny végére. A japánok fogadkoznak, hogy 2016-tól közelíteni kezdenek majd az élmezőnyhöz, de Jaszuhisza Arai csak annyit ígért meg, hogy az időmérőkön eljutnak majd a Q3-ig. Eközben a wokingi csapat sem tétlenkedik: még a két ünnep között is gőzerővel dolgoznak, és a versenyistálló számára egy igazán sikeres új vezérigazgatót szerződtettek, a Volkswagentől ralicsapatától érkező Jost Capito személyében.
Capito viszont csak várhatóan áprilisban vagy májusban állhat munkába a McLarennél, mert új munkaadójával megállapodott, hogy csak akkor távozik a VW-től, ha már megtalálták utódját. Az Autosportnak elismerte, olyan lesz elhagyni jelenlegi csapatát, mint amikor a szülők gyermekei felnőnek, de úgy vélte, a versenyzésben dolgozó emberek számára kihagyhatatlan lehetőség, ha ajánlatot kapnak a McLaren vezetésére.
„A McLaren jobb helyezéseket érdemel, mint amiket most elérnek. Nagyon nehéz volt meghozni a döntést, talán életem legnehezebb elhatározása volt, és pályafutásom legnagyobb kihívása is lesz, az biztos” – nyilatkozta. „Viszont, a McLarenről van szó, és engem mindig vonzottak a nagy erőpróbák” – tette hozzá Capito, aki korábban a Sauber operatív vezetője volt, és a Ford kötelékében is magas beosztást kapott, amikor a 2000-es években a Jordannek szállítottak motorokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!