Mégis visszatérhet az F1-be a tankolás
![Forma-1, Felipe Massa, Ferrari, Szingapúri Nagydíj, 2008, tankolás, baleset](https://cdn.origo.hu/2024/02/QWSyar70O6lz4xl7iCL1YXwzI0E8LMkg059oge4FsuM/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q1OWViMjQ1MDI2ZjRjNzFhYzQwY2NjZTQxYmE2YzE2.webp)
A verseny közbeni tankolást 2009 végén száműzték az F1-ből, de máig vannak, akik úgy vélik, a show ettől rosszabb lett. A Stratégiai Munkacsoport tavaly május közepén meg is szavazta, hogy 2017-től visszahozzák, a csapatok azonban pár héttel később ellene döntöttek, és a terv lekerült a napirendről.
Az FIA elnöke, Jean Todt ennek ellenére továbbra is jó ötletnek tartaná a tankolás újbóli bevezetését, ezért a jövő héten, amikor két napos találkozót tart a motorgyártókkal Genfben, elő fog hozakodni vele. „Így igaz" – mondta az Autosport Internationalen. „Ha kétségeink vannak egy döntés helyessége felől, márpedig ebben az esetben nekem vannak, miért ne gondolnánk át újra?"
„Tudják, miért tiltották be a tankolást? Azért, mert drágának ítélték az utántöltő-berendezés szállítását" – tette hozzá. „Pedig évi 50 ezer euróról beszélünk. Én támogatom a költségcsökkentési törekvéseket, de egy ekkora összeg nem döntő az egész nagyságrendjét tekintve, és jót tenne a shownak."
Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy a csapatok tavaly júniusban nem a költségek miatt szavazták le a tankolás rehabilitálását, hanem azért, mert egy tanulmány szerint negatívan befolyásolná az előzések számát.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!