Renault F1 drivers PALMER Jolyon (gbr), MAGNUSSEN Kevin (dan) and OCON Esteban (fra) Renault F1 tests driver launching the Renault R.S16 with GHOSN Carlos Renault President ambiance portrait during the Renault Sport F1 launch at Guyancourt Technocentre, France on february 3 2016 - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A vállalat vezetése tisztában van azzal, hogy a tavaly majdnem csődbe ment Lotus romjain épülő istállónak időre lesz szüksége a felzárkózáshoz, de közölték, a győzelemért kívánnak harcba szállni. Magnussen úgy érzi, élcsapathoz szerződött.
A Renault vezetése már tavaly eldöntötte, hogy ismét gyári csapattal állnak rajthoz az F1-ben, a márka sportprogramját viszont csak szerdán mutatták be a közönségnek. A Párizsban rendezett sajtótájékoztatón Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség elnöke kijelentette, mindenképpen túl kellett lépniük a Red Bull-lal kialakított együttműködésen, mert csak gondjuk származott belőle. Megérti, hogy saját csapatuk nem lesz azonnal sikeres.
„Megtanultuk, hogy amikor nyer a csapat, az az autónak köszönhető, ha veszít, akkor az a motor miatt van. Ezért kellett saját istállót indítani” – érvelt Ghosn. „Tudjuk, hogy hátrányból indulunk az F1-es győztesekkel szemben, de hiszünk abban, hogy rendelkezünk a felzárkózáshoz szükséges tehetséggel. Nem a részvétel miatt vagyunk itt, a legmagasabb szinten akarunk küzdeni, és végül nyerni. Azt akarom, hogy a Renault mindig esélyes legyen, de ez 2016-ban még nem így lesz.”
Ezt támasztotta alá Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing frissen kinevezett ügyvezető igazgatója is, aki korábban a Red Bull-lal vívott belső csatákban is a francia vállalatot képviselte. „Nem szándékozunk csupán a mezőny létszámát gyarapítani. Győzni akarunk, és a Renault ezt ki is jelentheti, mert eddig még minden bajnokságot megnyertünk, amelyben elindultunk.” Ghosn rámutatott, a Renault 1977 óta 12 bajnoki cím elhódításában vállalt szerepet.
Lelkesen nyilatkozott a csapathoz a napokban szerződtetett új versenyző, Kevin Magnussen is. A dán pilóta kisebb meglepetésre Pastor Maldonado helyére érkezett, miután a tavalyi szezont szinte végig a partvonalon töltötte. „Ez hihetetlen érzés, és nagyon sokat jelent nekem. Nem csak egy F1-es ülést kaptam meg, hanem egy élcsapathoz kerültem. A Renault Sport a jövőben világbajnoki címekért fog küzdeni. Lehet, hogy ezt előtte fel kell építenünk, de ez a céljuk, és ebben osztozom a csapattal.”
Magnussen kijelentette: „Rengeteget hozzátehetek én is ehhez. Öt éve kapcsolatban álltam egy Forma-1-es élcsapattal (McLaren), és ebből három évig versenyeztem és teszteltem náluk. Bár csak egy szezont töltöttem versenyzéssel, jó tapasztalatokat szereztem. Alig várom már, hogy egy ilyen remek projektbe vághassam a fejszémet, mint a Renault gyári csapata” – nyilatkozta a dán pilóta, aki korábban az utánpótlás-bajnokságokban már megismerkedett a francia márkával.
A tesztpilótából versenyzővé előléptetett Jolyon Palmer viszont óvatosságra intett: „Miután az autót a pályán is kipróbáltuk a teszteken, a terveinket a helyzethez tudjuk majd igazítani, de addig, amíg az autó nem gördült ki, túl sok az ismeretlen tényező. Új az autónk, a motorunk, és a tulajdonosok is. Én csupán a tőlem telhető legjobb teljesítményt akarom nyújtani, és az év végén elégedett szeretnék lenni azzal, amit elértem” – nyilatkozta a 30-as számmal induló Palmer.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!