Miután a Red Bull a modern turbókorszak első évében, tavalyelőtt három nagydíjgyőzelmet is aratott a Mercedes ellen, 2015-ben a Ferrari vette át tőlük az üldöző szerepét, így ők hosszú idő óta először egyetlen futamot sem tudtak megnyerni. Habár a rivális gyártókkal való flörtölés ellenére végül a Renault motorjainál maradtak – amelyeket egy szponzoruk, a McLarentől átcsábított TAG Heuer a saját nevére címkéz át –, remélik, hogy a hétfőn reggel bemutatott új autójukkal, az RB12-vel ismét képesek lesznek a győzelemre.
„Értelemszerűen komoly kihívás elé állított minket, hogy csak későn született meg a motorokkal kapcsolatos döntés, de végül időben rátaláltunk a megoldásra, és a télen az egész csapat hihetetlenül keményen dolgozott" – mondta a csapat főnöke, Christian Horner, aki bízik benne, hogy a Red Bull képes lesz megtartani a tavalyi szezon második félidejében szerzett lendületét.
„Ettől az idénytől azt remélem, hogy komolyan előre tudunk lépni az egy évvel ezelőttihez képest, hogy leszegett fejjel dolgozva hatékonyan tudjuk továbbfejleszteni az autót, és hogy a hajtásláncunk is fejlődni fog, lehetővé téve számunkra a felzárkózást a közvetlen riválisainkhoz."
A Red Bull aerodinamikai főnöke, Dan Fallows biztatónak nevezte az RB12-ről a szélcsatornában és a CFD-ben szerzett adatokat, míg a legmerészebb célt a főtervező, Rob Marshall tűzte ki:
ő azt reméli, a csapatnak az idén sikerül megnyernie néhány versenyt.
„Ez a tavalyiak fényében talán kissé elrugaszkodott elképzelésnek tűnik, hiszen akkor küszködtünk a szezon elején, de bízom benne, hogy a motorteljesítmény terén is előre fogunk lépni egy kicsit, ami valamelyest kiegyenlítheti az erőviszonyokat" – tette hozzá Marshall. Noha a Renault az idén újra gyári csapatot indít az F1-ben, a Red Bullnak is a sajátjukkal megegyező specifikációjú hajtásláncot fognak szállítani.
A 2010 és 2013 között zsinórban négy vb-t nyerő Milton Keynes-i istálló autóját tavaly is a legjobbak között tartották számon, a motor terén tapasztalható lemaradásuk miatt azonban dobogós helyből is mindössze hármat szereztek. A Red Bull technikai főigazgatója, Adrian Newey, aki már a háttérbe húzódva irányítja a mérnöki stáb munkáját, és csak az alapkoncepció kidolgozásáért felel, rámutatott, hogy
a stabil szabályok mellett már nehéz eddig kiaknázatlan területeket találni a fejlesztéshez.
„Ezért az új autóval leginkább arra koncentráltunk, hogy az összes része szoros egységet alkosson – a futómű, a kasztni, az aerodinamika –, mind egymással harmóniában működjön" – tette hozzá Newey. „Azt hiszem, sikerült megtanulnunk a tavalyi leckéket, mert az összes szimulációnk azt sugallja, hogy az idei kasztnink erős lesz."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!