Látványos, matt festést mutatott be tavalyi autóján a Red Bull szerdán. A csapat külső megjelenése alapvetően nem változott a korábbi évekhez képest, de eltűntek a Renault és partnere, az Infiniti logói, amelyeket az italgyártó saját cégére, valamint a motoroknak nevet adó TAG Heueré pótolt. Már a külsőt érintő változások is árulkodnak arról, hogy nagy változások történtek a színfalak mögött, de Christian Horner figyelmeztetett, a Red Bull továbbra is az élmezőny része kíván maradni.
„A legtöbben már leírták a Red Bullt erre az évre, de mi vérbeli harcosok vagyunk, és csakis arra koncentrálunk, hogy versenyképes helyzetbe hozzuk magunkat" – jelentette ki a csapatfőnök. „Merész lenne alábecsülni egy csapatot, amelynek olyan szakembergárdája van, mint a Red Bullnak" – közölte Horner, aki a Q3-ba jutást jelölte meg célként az Ausztrál Nagydíjon, és elárulta, még az utolsó pillanatban is fejlesztenek, így
nagy kockázatot vállalva csak ezen a héten küldték el a töréstesztekre az autójukat.
„Most hétfőn teljesítettük az első töréstesztet, majd három nap alatt túljutottunk az összesen" – mondta. „Az utolsón körülbelül egy órával ezelőtt" – magyarázta a szerda esti bemutatón. „Olyan kockázatokat vállalunk, amelyekről más csapatok talán álmodni sem mernek. Nálunk így mennek a dolgok. Ez van kódolva a DNS-ünkben, a versenyszellem hajtja előre az egész csapatot."
A megfeszített munkára szükség is van, mert Horner szerint
a tavalyi Ferrari motorokra váltó Toro Rosso már az új hajtáslánc révén is körönként átlagosan 0,8 másodperc előnyhöz jut,
amit a Red Bullnak a karosszéria fejlesztésével kell ellensúlyoznia. A brit csapatfőnök reményét fejezte ki, hogy a szezon során fordulhat a kocka. Számít a Renault-ra is, amely „hozzátette a szükséges összeget a büdzséjéhez, hogy versenyképessé válhasson."
„Szerintem sokkal több fogalmuk van arról, hogy hol keletkezett lemaradásuk a teljesítmény terén, és mit kell tenniük a ledolgozása érdekében" – közölte Horner, aki tavaly rendszeresen ostorozta a motorszállítót. „Sokkal magabiztosabbak és eltökéltebbek, az átszervezés során számos tapasztalt és hozzáértő tanácsadóval gyarapodtak. Bob Bell is visszatért hozzájuk, aki óriási tudást hoz a Mercedes-Benztől, és persze a Renault-val töltött korábbi időszakából."
Horner kiállt volt versenyzője, Sebastian Vettel mellett is, és
egyetértett azzal, hogy az F1-ben mindenekelőtt a pilóták versenyének kellene zajlania.
„2017-ben esélyt kapunk ennek a megteremtésére, élnünk kell vele. A karosszériát érintő változásoknak a versenyzőre kell a hangsúlyt helyezniük. Az autók legyenek nagyok, nehezen vezethetők, erősek, és hozzák ki a pilóták közötti különbségeket. Nagy lehetőséget kapunk, hogy ezt rendbe tegyük, fontos, hogy a következő hetek során ne tékozoljuk el" – vélte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!