Pár hónappal ezelőtt úgy tűnt, az Olasz Nagydíjat fenyegető veszélyt sikerült elhárítani, amikor egy törvénymódosítás jóvoltából az olasz autóklub, az ACI előtt is megnyílt az út a verseny rendezésének támogatásához, miután a milánói szervezet, az ACM önállóan nem tudta előteremteni a szükséges fedezetet. A szervezők ugyan még alkudozni próbáltak Bernie Ecclestone-nal a promóciós díjról, de mindkét fél bízott benne, hogy sikerül közös nevezőre jutniuk.
A tárgyalások azonban a napokban ismét zátonyra futottak a Motorsport.com szerint. A szaklap azt írja, Ecclestone ezúttal nem az ACI és az ACM által ajánlott viszonylag alacsony, 18 millió dolláros rendezési díjon akadt fenn, hanem azon, hogy
Monza tisztázatlan tulajdonjogi viszonyai miatt nem lát garanciát a pálya vállalt modernizációjának megvalósítására.
Monzát tíz év alatt hétmillió euróból újítanák fel (ennek keretében eltűnne az egyik leghíresebb kanyar, a Curva Grande is), de a tulajdonos, a SIAS anyagi problémákkal küzd, ami aggasztja Ecclestone-t. Ezért egyelőre nem volt hajlandó aláírni az Olasz Nagydíj új szerződését, és hosszútávú garanciát kért a pálya üzemeltetőitől.
A tárgyalásokat még ebben a hónapban folytatni fogják, az ACM elnöke, Ivan Capelli azonban a kényes helyzetre való tekintettel nem akart nyilatkozni róla, hogy mire van szükség a verseny jövőjének biztosításához.
Az ACI mindenesetre semmiképpen nem akarja elveszíteni a Ferrari hazai nagydíját, ezért az elnöke, Sticchi Damiani már tett lépéseket azért is, hogy a verseny szükség esetén átköltözhessen Imolába vagy Mugellóba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!