Kedden indították be először az idei Ferrarit, számolt be róla a Motorsport.com, amelynek szerzője azt is tudni véli, hogy az autó kívül-belül egyaránt alaposan megváltozott elődjéhez, a három futamgyőzelmet szerző SF15-T-hez képest. A 2016-os modell várhatóan a tavalyinál rövidebb orrot kap, alacsonyabb oldaldobozok, hagyományos nyomórudas első felfüggesztés, valamint szűkebb hátsó traktus, így kompaktabb sebességváltó is jellemzi majd. Nemrég már Sebastian Vettel is utalt rá, hogy az idei Ferrari ránézésre is más lesz.
A karosszéria átalakítását is eredményező változások gyökere részint a lemezek alatt keresendő. A szaklap a grafikusa, Giorgio Piola segítségével hat kulcsfontosságú részletet emelt ki (az alábbi ábrán számokkal jelölve), amely megkülönbözteti majd az egyelőre 667-es kódnevű új Ferrarit sikeres, de a győzelmekre általában esélytelen elődjétől. Elsősorban ezeken múlik, hogy Vettel és Kimi Räikkönen autója felveheti-e a harcot a már 900 lóerő fölötti teljesítménnyel gazdálkodó Mercedesszel.
A Ferrari sportigazgatói posztjáról nemrég leváltott Massimo Rivola az olasz autóklub egyik rendezvényén elmondta, az erőforrás fejlesztése terén véleménye szerint már utolérték a Mercedest, amivel a Williams technikai igazgatója, és részben a stuttgartiak F1-es motorfőnöke is egyetértett. Rivola szerint az autón zajló munkálatok „egészséges" mederben zajlottak, ezért mindenki arra számít, hogy a Ferrari az idén már ismét versenyképes lehet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!