GHOSN Carlos Renault President launching the Renault R.S. 16 with drivers PALMER Jolyon (gbr), MAGNUSSEN Kevin (dan) and OCON Esteban (fra) Renault F1 tests driver ambiance portrait during the Renault Sport F1 launch at Guyancourt Technocentre, France on february 3 2016 - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A 2016-ban újjáéledő Renault gyári csapat autója egyelőre fekete. Az istálló versenyigazgatója az alsóbb géposztályokban mindent megnyerő Frederic Vasseur lett, veterán szakember is visszatér.
A Renault párizsi központjában tartott sajtótájékoztatón hivatalosan is megerősítették a sajtóban már nyílt titokként kezelt értesüléseket, amelyek szerint Pastor Maldonado helyét a McLarentől elküldött Kevin Magnussen veszi át, így a dán tehetség lesz az újonc Jolyon Palmer csapattársa. A franciák bemutatták az átmenetileg nagyrészt fekete festésű autójukat is, amellyel állításuk szerint a teszteken részt vesznek, bár az egyelőre inkább egy átszínezett Lotusnak tűnt.
Magnussen csaknem egy évnyi távollét után tér vissza az F1-be: a 23 esztendős dán pilóta számára nem maradt hely a McLarennél, pedig már pályafutása első F1-es futamán dobogóra állhatott, és a 2. helyen rangsorolták, majd 20 alkalomból 19-szer állt rajthoz, két esetben a 4. rajtkockából. Összesen 55 pontot gyűjtött a nem túl versenyképes McLaren-Mercedesszel, ami a 2014-es szezon összetett 11. helyéhez volt elegendő.
Bár eredményei egyelőre nem átütők, Magnussent a fiatal generáció egyik legtehetségesebb tagjának tartják, aki megérdemel egy második esélyt. Ezt most meg is kapja, mivel az újonc Jolyon Palmer mellett várhatóan neki kell majd vezetnie a Renault alakulatát. A 30-as számmal induló Palmer 2014-ben megnyerte a GP2-es bajnokságot, tavaly pedig rendszeresen részt vett a pénteki első szabadedzéseken a Haashoz távozó Romain Grosjean helyén.
Tartalékpilótának a korábban Max Verstappent is legyőző ifjú francia versenyzőt, Esteban Ocont nevezték ki, aki a Mercedes tehetségkutató programjának is tagja. Ocon 2014-ben megnyerte az F3-as Európa-bajnokságot, tavaly pedig a GP3-ban is győzött. A pilóták nem kaptak szót a sajtótájékoztató irányított szakasza során, mindössze az autó leleplezésében segédkeztek az istálló menedzsmentje számára, majd az új versenyigazgató sorolta fel főbb eredményeiket.
Több egy F1-es csapatnál
A francia autógyártó az előző szezon végén döntött úgy, hogy visszavásárolja korábbi istállóját, és ismét önállóan vesz részt az F1-ben, de TAG-Heuer márkanév alatt az idén még a Red Bullnak is szállítanak motorokat. A gyár figyelmének középpontjában viszont saját csapata áll, amellyel Carlos Ghosn, a vállalatcsoport ügyvezetője szerint három éven belül dobogóra kell eljutniuk. A vállalatnak viszont ennél átfogóbb tervei vannak, és ennek az F1-es csapat csupán egy része.
Létrehozták az Enstone-ban és Viry-ben egyaránt működő Renault Sport Racing nevű szervezetet, ami összefogja a márka összes versenyprogramját, beleértve az F1-et, a Formula E-t, a különböző Formula Renault kategóriákat, és az ügyfélcsapatok támogatását is. Renault Sport Cars néven létrejön a Renault Sport Technologies jogutódja, ennek feladata az utcai sportautók népszerűsítése és értékesítése lesz. A vállalat tehetségkutató programot is indít, ennek tagja a tavalyi WSR-bajnok Oliver Rowland, valamint a Formula Renault 2.0-ból érkező Jack Aitken, Louis Delétraz és Kevin Jörg.
A Renault Sport Racing menedzsmentjének élén Cyril Abiteboul áll ügyvezető igazgatóként, a versenyigazgatói posztot pedig Frederic „Fred” Vasseur kapta, aki a GP2-ben és más kategóriákban, köztük a DTM-ben is szereplő ART GP társalapítója. A 46 esztendős francia korábban olyan tehetségekkel dolgozott együtt, mint Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Nico Rosberg vagy Jules Bianchi. Bár F1-es tapasztalata nincs, Franciaországban nagyra tartják az eredményeit.
A sportrészleg technikai vezetője Bob Bell lett, aki hasonló minőségben dolgozott korábban a Mercedesnél, és rövid ideig a Renault csapatfőnöke is volt, miután hosszú éveket töltött különböző feladatköröket ellátva az enstone-i istállónál. Nem esett viszont szó Alain Prostról, akit továbbra is csak a Formula E csapattal kapcsolatban említettek, bár kiemelték, hogy meghosszabbították az e.DAMS-szal kötött szerződésüket, és a márka továbbra is elkötelezett a sorozat iránt.
Jutott hely a partnereknek is
A Renault menedzsmentje többször is hangoztatta, hogy rendelkeznek az erőforrásokkal, személyi és tárgyi feltételekkel ahhoz, hogy sikeresek legyenek, és a sportsikerek mellett nagy hangsúlyt fektetnek a technológia transzferre, valamint a márka ismertségének és az értékesítési eredmények növelésére. Ennek jegyében több szponzorra és partnerre is számíthatnak, köztük az Infinitire is, ami tavaly még a Red Bull autóin jelent meg.
A konszernhez tartozó prémium kategóriás gyártó logói feltűntek a versenyautón, és a pilóták öltözetén is, és Abiteboul elmondása szerint az energia-visszanyerő rendszerek fejlesztésében vesznek majd részt azzal a céllal, hogy az F1-ben elsajátított tudás hamarosan a jövő utcai autóiban is megjelenhessen. Az Infiniti mellett a Renault hagyományos partnere, a Total, valamint a Microsoft, az EMC és a csapatot korábban tulajdonló Genii is megmaradt a támogatók között.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!