A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMarozsán Fábián
15:20TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNFucsovics Márton
15:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
15:55VívásFlora Pasztor-Lee Kiefer
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
19:30TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
NyílNyíl
Élő:
Vágólapra másolva!
Charlie Whiting szerint a csapatok Ausztráliában is elboldogulnak vele, bár a Mercedesnél nehezményezték, hogy nem szólhattak Rosbergnek a gumikopásról.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy a gyakorlatban okozott-e bármilyen változást a Forma-1-ben az idén bevezetett, az eddiginél szigorúbb rádiózási korlátozás, amellyel véget akartak vetni a versenyzők „távirányításának" a bokszból.

Bár az Ausztrál Nagydíjon mindkettejüknek volt egy-egy kisebb kellemetlensége miatta, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel azt állította, a feketelista nem nehezítette meg az életüket, a győztes Nico Rosberg viszont úgy vélte, a pilótáknak nagyobb lett a felelőssége az autók működtetésében. „Ez kemény, de jó kihívás" – mondta.

A Mercedes csapatának igazgatója, Toto Wolff a futam után megjegyezte, hogy biztosan lesznek szituációk, amikor a bokszból a mérnökök hiába látnak egy technikai problémát, nem vezethetik rá a versenyzőt a megoldásra. Melbourne-ben például nem szólhattak Rosbergnek a hátsó gumik aggasztó kopásáról – igaz, a fékek kritikussá váló hőmérséklettel kapcsolatban tájékoztathatták volna, ahogy az 50. körben a Force India is megtette Sergio Pérezzel.

Az idéntől alig lehet rádiózni az F1-ben Forrás: Farkas Péter - Origo

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting ugyanakkor cáfolja, hogy a rádiózási korlátozás akár a pilóták testi épségét is veszélybe sodorhatja. Noha a kormánykijelzőre küldhető szöveges üzenetek körét is behatárolja a szabványos ECU, „a biztonsági szempontból kritikus információkat mind megjeleníthetik, csak gondoskodniuk kell róla, hogy a kijelzőre a megfelelő dolgokat írják ki" – idézi őt az Autosport. „Rádió nélkül is jól kell menedzselniük a kommunikációt a versenyző és a csapat között, úgy is, hogy nem adnak utasítást a beállításokkal kapcsolatban. Meg tudják oldani."

A feketelistáról még pár órával az Ausztrál Nagydíj előtt is kihúztak pár üzenettípust – főleg a stratégiára vonatkozóan –, és Whiting úgy érzi, sikerült ráérezniük a helyes egyensúlyra.

– árulta el. „Az üzemanyagmennyiség-újraszámításokat sok esetben nem nullázták le, és ilyesmi, úgyhogy azokkal kapcsolatban pár csapattal tanácskoznunk kellett. Emiatt némelyik versenyzőnek megmondhattak néhány dolgot, amit egyébként nem szabadott volna, de ezekről konzultáltak velünk, vagyis minden rendben volt."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!