Szinte alig változott a csapatok versenyzői felállása a tavalyi szezonhoz képest, mindössze a Renault és a Manor változtatott a pilóták kilétén, és az új Haas istálló révén frissült fel a mezőny. Jövőre viszont akár máshogy is alakulhat a helyzet, hiszen gyakorlatilag minden csapatnál lejár legalább az egyik versenyző szerződése, ráadásul a 2017-es szabályok is felboríthatják az összképet, bár ez inkább a rutinos pilótáknak kedvez.
„Az idő múlik, de én még mindig motivált vagyok” – mondta Felipe Massa a Motorsport.com-nak. „Addig akarok maradni, amíg egy versenyképes istálló tagja lehetek. Úgy gondolom, még mindig sokat adhatok a csapatomnak és az F1-nek. Amikor csatlakoztam a Williamshez, az istálló történetének legrosszabb éveit élték, részt vállalhattam az újjáépítésben. Ha a közeljövőben szabályváltozás lesz, remélem, lehetőséget kapok, hogy megtapasztaljam az újgenerációs autókat.”
Massa kijelentette, reméli, hogy „még két, három vagy még több szezon” során „élvezetesebb” autókat vezethet, de leszögezte, szerinte most sincs nagy baj az F1 színvonalával. „Az emberek (Ayrton) Senna korszakáról beszélnek, de akkor előfordult, hogy még a 3. helyezettet is lekörözték. Sokan szeretik emlegetni a régi szép időket, de nem emlékeznek pontosan arra, hogy milyen is volt akkoriban.
Persze a motorhang és a közönséggel való interakció lehetne jobb. Remélem, hogy a pályán leszek még, amikor változás történik.”
Az idén is felmerül majd Kimi Räikkönen sorsa, miután a finn pilóta szerződését csak az idei szezonra hosszabbították meg a Ferrarinál. Tavaly Valtteri Bottas közel került ahhoz, hogy elcsábítsák a Williamstől, de felmerült már Max Verstappen neve is, és a Haas csapathoz átirányított Esteban Gutiérrez, valamint csapattársa, Romain Grosjean is az ő állására pályázik.
„Már gyerekként, úgy ötéves korom óta a Ferrarinál akartam versenyezni. Fogalmam sincs, hogy ez megtörténik-e valaha. Álomszerű lenne” – mondta Grosjean a Reutersnek.
A Mercedesnél Nico Rosberg szerződése jár le, bár csapatfőnöke, Toto Wolff, illetve ő maga is úgy nyilatkozott, hogy magabiztosak a folytatást illetően, de a tárgyalások várhatóan csak nyáron indulnak meg. Rosbergnek mindazonáltal eredményeket kell hoznia, mert Pascal Wehrleint valószínűleg csak ideiglenesen helyezték el a Manornál. Hasonló nyomás van a Red Bull és a Toro Rosso trónkövetelőin is.
„Nem kieséses rendszerben vagyunk, de tisztázzuk: aki nem szállítja az eredményeket, attól elköszönünk” – közölte Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az F1.com-mal.
A közvélemény elsősorban Max Verstappen előléptetésére számít,
de Marko szerint „várjuk meg, mit produkál, a második szezon néha trükkösebb az elsőnél.” A holland csapattársa, Carlos Sainz elismerte, „fogalma sincs”, mi fog történni jövőre, de „az igaz, hogy 2017-re rengeteg lehetőség nyílhat.”
A McLarennél elsősorban Jenson Button jövője forog kockán, immáron sokadik éve.
A wokingi istálló Kevin Magnussené után Stoffel Vandoorne tehetségét várhatóan nem akarja majd eltékozolni, így a belga pilótának inkább előbb, mint utóbb helyet kell szorítaniuk. Kérdés, hogy a Honda erőforrás mennyire motiválja majd a veterán világbajnok párost a folytatásra. Szintén képlékeny a Renault helyzete, náluk Magnussen és Jolyon Palmer is csak az idei szezonra érvényes szerződést kapott.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!