MONTMELO, SPAIN - MARCH 04: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing exits the garage during day four of F1 winter testing at Circuit de Catalunya on March 4, 2016 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160304-00433 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Villámgyorsan szállította vissza Milton Keynes-be a teszten használt autóját a Red Bull, mert alig maradt idejük felújítani azt, és postára adni Melbourne felé. Kulisszatitkokat árult el a csapat logisztikusa.
A versenyzés mellett az F1 egyik leglátványosabb eleme a logisztika, az összehangolt együttműködés, ami lehetővé teszi, hogy olykor hétről hétre, kontinenseket is átívelve pályára lépjen a mezőny. Bár az idén csak kétszer négy napig tesztelték a csapatok a 2016-os autóikat, a szokásosnál kevesebb idejük maradt, hogy a felszerelésüket főhadiszállásukra szállítsák, majd mindent időben elküldjenek az idénynyitó helyszínére. A Red Bull filmforgatás miatt ráadásul még később hagyta el Barcelonát.
„Vasárnap délután pakoltunk össze, a kamionok aznap éjjel indultak el, és kedden reggel 6 körül értek Milton Keynes-be”
– mondta az F1i.com-nak Gerard O’Reilly, a versenyistálló logisztikai menedzsere, és elárulta, összesen hat kamionról volt szó. A csapatnak így csupán három napja maradt, hogy a pénteken, március 11-én az East Midlands reptérről felszállt gépre feljuttassa a felszerelésének legfontosabb elemeit. Szerencséjükre, ez csak másfél órára a gyáruktól.
„Miután szombaton végeztünk a forgatással, a teszten használt versenyautót még Barcelonában szétszedtük, és
kisbuszokban szállítottuk vissza, mert így gyorsabban visszaér, mint a kamionokkal.
A karosszériát rögtön átvizsgálásra küldtük, majd a karbon műhelybe ment, ahol apróságokat javítottak rajta, aztán a festőüzembe került. Szerdára készült el” – mondta O’Reilly, akinek hétfős csoportja felel a be- és kicsomagolásért, majd az alkatrészek elosztásáért a különböző részlegek között.
Elmondása szerint ők rohannak a gyárban szétszórt csomagok után is, mert ők tudják, hogy a kollégáik csúszásait is beleszámolva mit, mikorra kell visszakapniuk ahhoz, hogy időben össze tudják rakni szállításhoz. O’Reilly elárulta, hogy ilyenkor még elég kevés pótalkatrész áll készen az új autókhoz, ezért a teljes barcelonai készletüket Ausztráliába küldik, és a verseny hetében egy újabb szállítmányt is elküldenek az ötödik kontinensre.
„Három vontatóval megyünk az East Midlandsre, ezek 12 repülőgépes raklapot visznek majd, amelyek
összesen több, mint 30 tonnát nyomnak.
Ebbe beletartozik a két versenyautó, de a tartalék karosszéria csak a jövő hét közepére készül el, és később jön utánunk. Miután az elsődleges szállítmánnyal végeztünk, a tartalék kasztni és egyebek kicsit később is megérkezhetnek, mert pénteken délutánig nem lépünk pályára, és remélhetőleg egyáltalán nem lesz rá szükség!”
O’Reilly 1992-ben a Jordannel kezdte F1-es pályafutását, és 2006-tól dolgozik a Red Bullnál. Elmondta, hogy a folyamatos fejlesztések miatt mindennel az utolsó pillanatig kivárnak, de mivel a csapatuk már bejáratott, tartani tudják a határidőket. Arra is van viszont megoldás, ha esetleg valamit otthon felejtenének. „Azt hiszem, naponta több járat is indul” – utalt a polgári repülésre. „Általában nekem kell telefonálnom ilyen ügyben, és
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!