A Forma-1-be az idén gyári csapattal visszatérő Renault az előszezoni teszteken csaknem teljesen feketére festett autóval vett részt, szerdán azonban bemutatta a 2016-ban használt végleges színeit. Az RS16-ot a cég hagyományainak megfelelően sárga, a Red Bull autójához hasonlóan matt fényezéssel látták el – ez állítólag fél kg-os megtakarítást jelent.
„Ha körbenézek, úgy tűnik,
a csapatok többsége valamilyen rejtőszínt választott az aszfalthoz,
úgyhogy mi mással próbálkoztunk" – utalt a Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul arra, hogy az idei F1-es autók jelentős részét szürkére vagy feketére festették. „Szerintem ez jól mutat. A sárga mellett döntöttünk, amely 1946 óta a Renault színe, vagyis a történetünkhöz tartozik."
Mivel a francia autógyár csak a télen vásárolta vissza az elmúlt években Lotus néven futó enstone-i istállót, a 2016-osat annak ellenére átmeneti idénynek szánják, hogy úgy érzik, a motorjukkal is nagyot léptek előre. A csapat élére az utánpótlás-kategóriákban sikeres Frédéric Vasseurt nevezték ki, viszont a tapasztalatlan Kevin Magnussen-Jolyon Palmer versenyzőpárossal vágnak neki a szezonnak.
Habár az istálló személyi állományát jelentősen bővítik, és a Mercedesszel illetve a Ferrarival folyatott harchoz az eddiginél nagyobb büdzsére is lesz szükségük, a Renault Sport elnöke, Jérome Stroll azt állította,
a vállalatnak nem kell jelentősen többet költenie az F1-re, mint motorszállítóként.
Az elnök, Carlos Ghosn „által kitűzött cél egyértelmű: a csapat nem kerülhet többe" – mondta Stroll az AFP-nek. „Így is lesz. Gazdasági szempontból a kétféle program hasonló szinten van, mert csapatként részesülünk a FOM által kiosztott pénzdíjakból, miközben így a szereplésünk reklámértéke is sokkal nagyobb."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!