A Mercedes hiába szerezte meg tetemes fölénnyel az első két rajthelyet az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, a Ferrari párosa a startnál villámgyorsan kilőtt, és átvette tőlük a vezetést, miközben Nico Rosberg a 2., az első kanyarban kisodródó Lewis Hamilton pedig a pole pozícióból a 6. helyre esett vissza.
Ez nem az első eset volt, hogy a piros autók feltűnően jól rajtoltak:
Sebastian Vettel elismerte, hogy a koreográfia a tavalyi Magyar Nagydíjra emlékeztette, de a Ferrarik évek óta rendszeresen javítanak a pozíciójukon az első méterek alatt.
„A rajt szuper volt. Azt kell mondanom, mindkét versenyzőnk rakétaként lőtt ki. Utána meg is tudták tartani az ezzel szerzett előnyüket" – mutatott rá a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene. A Red Bull Racinget irányító Christian Horner elismerte, hogy a Ferrari jó rajtjaira már az előszezoni gyakorlások során felfigyeltek.
Habár ebben több tényező, így az elinduláshoz használt agresszív motorprogram (amely tavaly kétszer is kifogott Kimi Räikkönenen) szerepet játszhat, a Motorsport.com technikai szakírója, Giorgio Piola szerint
a titkuk részint a kormánykerék kialakításában rejlik.
Ettől az évtől kezdve az F1-es versenyzők csak egy kuplungkart használhatnak a korábbi kettő helyett – a csapatok jelentős része mégis megtartotta mindkettőt.
A Ferrari más utat követett. Ők átalakították a kormányt úgy, hogy csak egy, de sokkal hosszabb, a kormány hátuljának teljes szélességén végignyúló kuplungkart terveztek (a fenti ábrán jobbra a piros nyíllal jelölve), amelyet a pilótáiknak a jobb kezükkel kell működtetniük. A szaklap szerint elképzelhető, hogy a távolabbi rögzítési pontnak köszönhetően ezt a kart finomabban lehet szabályozni, mint a hagyományos kialakításúakat, ami hozzásegíti Vettelt és Räikkönent ahhoz, hogy könnyebben ráérezzenek a kuplung fogáspontjára.
A Mercedes rossz melbourne-i rajtjainak több különböző oka is lehetett: Hamilton először jól mozdult el, de amikor teljesen felengedte a kuplungot, a kerekei kipörögtek, míg Rosberg a poros oldalról eleve hátrányból indult. Hamilton azt mondta, nem történt semmi drámai, és egyébként sincs két egyforma rajtolás, ugyanakkor elismerte, hogy „a Ferrarik hihetetlenül jól startoltak, ezért nekünk is ki kell találnunk, hogyan fejlődhetünk ezen a téren."
Egy feltevés szerint a Ferrari nemcsak azért szállt ki az időmérőből a Q3-ban megtett első körök után, mert meg akartak spórolni egy-egy szett szuperlágy gumit, hanem azért is, mert bíztak benne, hogy a második rajtsorból is lesz esélyük az élre ugrani. Noha a Mercedes a verseny megszakításakor helyesen taktikázva végül mégiscsak kettős győzelmet aratott Melbourne-ben, a csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe sem tagadta, hogy a rajtnál történteket alaposan elemezniük kell.
„Szerintem több tényező vezetett a gyenge startjainkhoz" – jelentette ki. „Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy a szabály módosításával, vagyis inkább újraértelmezésével pont kiszámíthatatlanabbá akartuk tenni a rajtokat, és az első versenyen ennek az eredményét láttuk.
Számítottunk rá, hogy előfordulhat ilyesmi."
Amint a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff rámutatott, további nehezítést jelentett, hogy a rádiózási korlátozás miatt már nem adhattak információt a versenyzőiknek a kuplung fogáspontjáról a felvezető kör próbarajtjánál szerzett telemetriai adatok alapján.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!