MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 20: Carlos Sainz of Spain drives the (55) Scuderia Toro Rosso STR11 Ferrari 059/5 turbo on track during the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 20, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160320-00259 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A második kerékcseréig sínen volt a holland tinédzser futama, azután viszont elvesztette a fejét. Csapattársát ez nem igazán érdekelte, pedig még össze is ütköztek.
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj alkalmával is felhívta magára a figyelmet Max Verstappen, az F1 történetének legfiatalabb versenyzője. A holland tinédzser az 5. helyről rajtolt, és a futam elején még a világbajnoki címvédő Lewis Hamiltont is feltartotta, a piros zászló után megejtett második bokszkiállása alkalmával viszont meglepődve tapasztalta, hogy visszaesett csapattársa, Carlos Sainz mögé.
Verstappen a rádión számon kérte mérnökét, hogy miért nem őt hívták elsőként a bokszba. Később engedélyt kért és kapott, hogy támadja Sainzot, majd
amikor rájött, hogy nem tud előzni, felvetette, hogy „tenniük kell valamit.”
A Toro Rossónál ezért sürgetni kezdték Sainzot, de nem utasították arra, hogy engedje el a csapattársát, aki később káromkodva nevetségesnek nevezte a helyzetet. Verstappen véletlenül neki is ütközött a magát elfékező Sainz autójának, de mindketten célba értek.
„Nagyon bosszantó és elkeserítő, remélhetőleg a legközelebbi futamon jobban fogunk szerepelni” – mondta Verstappen az Ausztrál Nagydíjról, amelyet Sainz mögött a 10. helyen fejezett be. Úgy vélte, a félesikerült kerékcsere előtt „sokkal gyorsabb” volt a csapattársánál,
aztán viszont beragadtam mögé, és esélyem sem volt átjutni rajta.”
Sainz közben először a későbbi 11. helyezett Jolyon Palmert, majd a 8. helyen célba érő Valtteri Bottast üldözte.
A holland pilóta „félreértésnek” és „balszerencsének” nevezte, hogy másodszor rosszkor hajtott a bokszba, ezért
a szerelők felkészületlenül várták, és időt vesztettek,
így került a csapattársa mögé. Sainzot viszont sem ez, sem Verstappen rádiós toporzékolása sem hatotta meg, ahogy a Red Bull tehetségkutató programjának fejét, Helmut Markót is hiába faggatták, állítása szerint Sainzhoz hasonlóan ő sem hallotta a rádióforgalmat.
Gőzöm sincs, nem tudok belehallgatni a rádiójába,
de úgy értesültem, hogy elég érdekes lehetett” – mondta a korábbi rali világbajnok fia. „Haha! Nekem ezzel semmi gondom nincs, én a saját versenyemet futottam” – kommentálta Verstappen viselkedését. „Szerintem elég sok autót megelőztünk ma, jó műsort csináltunk még akkor is, ha az eredmény nem felel meg annak, mint amire vágytunk, vagy amit megérdemeltünk volna.”
Sainz szerint „kétségtelen”, hogy a csapat taktikája nem vált be a verseny újraindítása után, mivel másodszor is ki kellett állniuk.
A 6. helyen álltunk, mégis a 9-en kötöttünk ki.
Az autónk gyors, talán a csúcssebességünk nem elég az előzéshez, de nekünk kell megnézni, hogy mit csinálhatunk jobban” – jelentette ki. Ezzel Marko is teljesen egyetértett: „Annyit mondhatok, hogy az autóban több van a 9-10. helynél” - vélte.