MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 17: (l-r) Ian Minards, Director of Product Development at Aston Martin, Daniil Kvyat of Russia and Red Bull Racing, Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing, Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing, Marek Reichman, Chief Creative Officer and Design Director of Aston Martin, Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Andy Palmer, Chief Executive Officer of Aston Martin announce Aston Martin as an Innovation Partner of Red Bull Racing during previews to the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 17, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160317-00308 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Tavaly nyáron merült fel, hogy a brit sportautómárka ismét megjelenik az F1-ben, hírbe hozták őket a Force Indiával is, végül azonban a Red Bull-lal állapodtak meg.
A 2015-ös szezon derekán merült fel, hogy a Red Bull az Aston Martin sportautógyár segítségével juthat hozzá az akkor még hőn áhított Mercedes erőforrásokhoz, mivel a stuttgarti Daimlernek a brit gyártóban is van részesedése. Az ügylet Toto Wolff miatt kútba esett, és úgy tűnt, az Aston Martin inkább a Force India teljes átnevezésére hajt, de az Ausztrál Nagydíj előtt kiderült, hogy mégis az energiaitalos csapattal lépnek frigyre.
Az Aston Martint jelenleg ugyanaz az Andy Palmer vezeti, aki korábban az Infiniti szponzorációt is tető alá hozta, így nem meglepetés, hogy ismét együttműködik a Red Bull Racinggel. A megállapodás elsősorban F1-en kívüli fejlesztésekről, konkrétan
egy új sportautó megalkotásáról
szól. Az AM-RB 001 kódjelű autó tervei Adrian Newey vezetésével készülnek, és az ígéret szerint „a technológia és a művészet fúzióját” valósítják majd meg.
A megállapodás részeként az Aston Martin logója természetesen megjelenik az RB12-es orrán és az oldaldobozokon is, de a feliratok méretéből arra lehet következtetni, hogy a fókusz a sportautó fejlesztésén lesz, a szponzoráció csupán mellékág. A szerződés egyelőre nem érinti a motorszállítót és az elnevezést sem, a csapat Red Bull-TAG Heuer néven indul a világbajnokságban a Renault erőforrásaival, de
Horner szerint „minden lehetséges” és „ez még csak a kezdet.”
„Ez egy hihetetlen projekt, egyben Adrian sportautó tervezésével kapcsolatos álmának megvalósulása” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Nagyon várjuk, hogy megkezdődjön az együttműködés, amely biztosan sikeressé válik majd” – jelentette ki. A Motorsport.com szerint
a közös munka célja, hogy egy olyan szupersportkocsi építése, amely pályán akár az F1-es autóknál is gyorsabb lehet.
Newey 2014 óta már csak felügyeli az F1-es autó kifejlesztését, munkaidejének jelentősebb részét olyan feladatokra fordítja, amelyek újszerű mérnöki kihívást jelentenek számára. A sportautók tervezése valóban régóta érdekli, korábban készített egy koncepciót a Gran Turismo című konzoljátékba, és voltak arra vonatkozó tervek is, hogy Palmer korábbi munkáltatójának, az Infinitinek is tervez egyet, de ez végül nem valósult meg.
„Számunkra a legfontosabb az eredetiség” – mondta Palmer. „Ami bőrnek látszik, az egy Astonban az is” – jelentette ki. „Az eredetiség itt is az elsőszámú prioritás volt számunkra, az nem volt járható út, hogy csupán felragasszuk a matricánkat valamelyik autó oldalára. Az együttműködésünk igazán hitelesnek mondható. Ennek első eredménye egy hypercar lesz, de remélhetőleg további technológiákat is eredményez majd, így
büszkén tehetjük ki a matricát, mert az nemcsak egy marketing átverést takar.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!