A konstruktőri pontverseny 5. helyén kezdte F1-es pályafutását a Haas istálló az Ausztrál Nagydíj után, mivel Romain Grosjean a 6. helyen ért célba Melbourne-ben. Csupán a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams szerepelt náluk jobban az idénynyitón. Ilyenre utoljára 2002-ben volt példa, akkor a világ legnagyobb autógyára, a Toyota indított teljesen új istállót az F1-ben. A Brawn GP ugyan 2009-ben megnyerte az első versenyét, de ők a Honda jogutódjaként léptek pályára.
A Ferrari segítsége nélkül ez nem történhetett volna meg”
– ismerte el Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke, utalva az olasz gyártóval kiépített szoros technikai együttműködésre. „Korábban is elmondtuk, hogy nem úgy fogunk próbálkozni, mint mások, mert hasonlóan járnánk, mint ők. Öt-hat évet töltenénk pontok nélkül, addig pedig mindenki kifogy a lelkesedésből és a pénzből.”
Steiner egyelőre óvatosan fogalmazott, „hiszen még ezt meg is kell ismételnünk, csak az első versenyen vagyunk túl. Az autónk mindenesetre ott van a középmezőnyben, ez már önmagában jó hír.”
Az amerikaiak két pilótája Grosjean és Gutiérrez a 18-19. helyről rajtolt, miután szombaton „hiányzott a szerencséjük”, és Steiner nem is titkolta, váratlanul érte őket a francia pilóta 6. helye, amelyhez az is kellett, hogy Gutiérrez és Fernando Alonso balesete miatt megszakítsák a futamot.
Az eredményt Grosjean szállította, aki a leintés után azt mondta a rádión, hogy a 6. hely „egy győzelemmel ér fel.” Később a Twitteren kijelentette, a Haasszal
történelmet írtak,”
és az egész csapat nagyon megérdemli a sikert. Szintén a közösségi oldalon gratulált az amerikaiak eredményéhez a futamot kettős győzelemmel záró Mercedes, és a ’90-es évek amerikai F1-es pilótája, Michael Andretti is elismerte honfitársai teljesítményét.
A Haas sikere kapcsán azt gondolhatnánk, hogy a gyors pontszerzés anyagilag is jövedelmező lesz számukra, de ez nem így van: Bernie Ecclestone Londonban kijelentette, hogy
az amerikai istállónak nem ajánlották fel az első szezonra járó rendkívüli 10 millió dolláros támogatást.
„Az első évben nincs pénz” – idézte őt a Forbes. „Ez nem a világ vége számukra. Amikor beszálltak a Forma-1-be, számíthattak erre. Ők akartak jönni, senki sem hívta őket.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!