Vágólapra másolva!
Igaz, egyelőre csak a gyárukban, álló helyzetben, de Daniel Ricciardo szerint így látható volt, hogy a tervezők ötlete működőképes lehet. Danyiil Kvjatnak azért vannak kétségei.

Miután a Ferrari kipróbálta a Mercedes által felvetett, „glóriának” csúfolt F1-es bukókeretet, a Red Bull alternatív javaslattal állt elő. Az osztrák tulajdonú brit istálló a glória megjelenésével, és nyitott jellege miatt az általa biztosított védelemmel sem elégedett, ezért ők az egyetlen, központi alátámasztás helyett két pillérrel rögzítenék az autóra a sajátjukat, amelyet szélvédővel is ellátnának.

„Szerintem elég jól néz ki” – nyilatkozta Danyiil Kvjat. „A glóriánál jobban. Kérdés nyilvánvalóan csak az üveg (szélvédő) kapcsán merül fel. A magam részéről

Ekkor kissé problémás lenne, de szerintem jó irányba tartunk. Meglátjuk, a rajongók mit szólnak hozzá, mert az ő véleményük nagyon fontos.”

Daniel Ricciardo a Red Bull gyárában beülve a pilótafülkébe már kipróbálta a bukókeret makettjét is, és ez alapján úgy véli, a kilátás „tökéletes” volt. Az ausztrál pilóta az egyik fontos kérdést is megválaszolta a felfogatások által keltett holttérrel kapcsolatban.

A pilléreket „a tükrökkel egy vonalban helyezték el. A tükrök az elhelyezésükből adódóan most is kitakarják a látóterünk egy részét, így a pillérek nem korlátozzák jobban a látóteret a mostaninál” – magyarázta. „Az első kerekek elég szélesek, így még mindig látunk eleget ahhoz, hogy eltaláljuk a kanyar csúcspontját” – vélte. „A Ferrari változatával nem vezettem, de úgy tűnik, a Red Bull megoldása több szempontnak megfelel.”

Ricciardo elismerte, a glória lelkes támogatói közé tartozik, de Fernando Alonso borulásos balesete kissé elbizonytalanította. Igaz, még mindig úgy érzi, hogy hasznos fejlesztésről van szó. Alonso csütörtökön nem tudta megmondani, hogy a bukókeret miként befolyásolta volna a kijutását a roncsból, de kijelentette, biztos abban, hogy szerkezetet úgy tervezik majd meg, hogy az mindig biztonságos maradjon.

„Én csak azért aggódtam, hogy a borulás során a fejem semminek ne ütközzön neki” – mondta Alonso. „Nagyon szorosan be vagyunk kötve, és a repülés ellenére sem féltem, kivéve, ami a fejemet illeti. Azt semmiképpen sem akartam beütni valamibe, ezért a glória az én esetemben is nagyon hasznos lett volna.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!