Vágólapra másolva!
Arrivabene utólag is azt állítja, volt esélyük a pole-ra Kínában, de mindkét versenyzőjük hibázott. Szándékosan helyezték a hangsúlyt a teljesítményre a megbízhatóság helyett.

Habár a Ferrari az idén közelebb került a Mercedeshez, és a tempójuk mindhárom eddigi verseny egy-egy szakaszában ígéretesnek tűnt, győzelmet még nem sikerült aratniuk. A Kínai Nagydíj hétvégéjén az eddigi két év során először a pole pozíció is elérhetőnek látszott számukra, végül azonban még az első rajtsorba sem tudták beverekedni magukat, mert nemcsak Nico Rosberg, hanem Daniel Ricciardo is megelőzte őket.

A Ferrari főnöke szerint ennek azonban csak az volt az oka, hogy a Q3 végén Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is hibázott. „Az időmérőn célba vehettük a pole-t" – idézi Maurizio Arrivabenét a Motorsport.com.

A versenyzőink ilyen kis különbséget már ledolgozhattak volna, de ez nem történt meg."

Vettel és Räikkönen összeütköztek a rajtnál, utána feljebb kellett tornázniuk magukat Forrás: AFP/Wang Zhao

Arrivabene ettől függetlenül méltatta a Ferrari pilótáit, mondván, mindketten sok időt töltenek Maranellóban, és szorgalmasan együtt dolgoznak a mérnökeikkel. „Az időmérőn hibáztak, a versenyen viszont jól teljesítettek" – mutatott rá. „Sebtől láttam egy nagyszerű húzást is, amikor a bokszbejáratnál megelőzött két autót.

A Ferrarinak az első két versenyen műszaki problémái is voltak, különösen a hajtáslánccal, de Arrivabene azt állította, ez egy tudatos hozzáállás mellékhatása volt. „Az autónk nagyon jó" – mondta. „Amikor tavaly kidolgoztuk a 2016-os terveinket, két lehetőség közül választhattunk: elönthettük, hogy a megbízhatóságra vagy a teljesítményre helyezzük a hangsúlyt. Mivel nekünk muszáj közelebb kerülnünk a Mercedeshez, az utóbbit választottuk."

„A Mercedes közben koncentrálhatott a jobb megbízhatóságra, hiszen a teljesítményük eleve adott volt. Mi tudtuk, hogy ha arra összpontosítunk, az óhatatlanul veszélyekkel jár."

A Kínai Nagydíjon már óvatosabban használták a hajtásláncot – a turbót nem járatták a maximális fordulaton az egyenesek végén –, ami a Mercedesnek is feltűnt. A megbízhatóság így sokat javult. „Ez fontos lépés volt, mert a teljesítményünk már eleve jobb lett" – vélte Arrivabene. „A mostani Mercedes a legerősebb csapat, amelyet az utóbbi tíz évben láttam, a legyőzésükhöz ezért muszáj kockázatokat vállalni."

A Ferrari autója külsőre nem sokat változott a szezon eleje óta, és Arrivabene elismerte, hogy ez szándékosan van így:

lépésről lépésre akarják végezni a fejlesztéseket.

A motorra is ugyanez érvényes, bár mindenkit megnyugtatott, hogy a maradék zsetonjaikat ki fogják még játszani. „Már régen elköteleztük magunkat a fokozatos fejlődés elve mellett, mert ha úgyis egy teljesen új csomaggal kezdjük az évet, nincs értelme a forradalmi változásoknak" – mutatott rá.

A Ferrari három forduló után 2. a konstruktőri összetettben, de hátránya a Mercedeshez képest már 53 pont.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!