A Ferrari számára pocsékul kezdődött, aztán felemásan végződött a szezon második versenye, a Bahreini Nagydíj. Sebastian Vettel autója füstölve megállt már a felvezető körben, Kimi Räikkönen viszont az elrontott rajt után ugyanott végzett, mint tavaly: a 2. helyen, ezúttal Nico Rosberg mögött.
„A rajt nem alakult ideálisan, de az első körben szerencsére nem vesztettünk túl sok pozíciót" – mondta. „Utána igyekeztem visszakapaszkodni. Sikerült megelőznöm több autót is, kihoztam a maximumot a helyzetből. A kerékcseréink jól mentek, a gumikkal kapcsolatban helyes döntéseket hoztunk, és a tempónk is megvolt. A végén még egy kicsit az élen álló Mercedeshez is közeledtem, de ahhoz nem eléggé, hogy megpróbáljam megelőzni Nicót."
Räikkönen – aki az utolsó, harmadik kiállása után 5 másodpercre közelítette meg Rosberget – kedvenc kifejezésével élve „okésnak" nevezte az eredményt az előzmények fényében. A Ferrari csapatának főnöke, Maurizio Arrivabene lelkesen méltatta a teljesítményét.
Ahogy ma Kimi vezetett, az fenomenális volt, egyszerűen fenomenális"
– jelentette ki. „Különösen az nyűgözött le, amikor (Daniel) Ricciardót kívülről megelőzte. Az a régi idők Kimijére emlékeztetett. Nagyon élveztem."
Arrivabene elárulta azt is, hogy Räikkönen valószínűleg azért rajtolt rosszul, mert lecsúszott az ujja a kuplungkarról. „Ez előfordul. Emiatt pörögtek ki a kerekei, amivel időt vesztett" – mondta. „Utána viszont hihetetlenül vezetett."
Vettel egy hellyel csapattársa elől, a 3. kockából indulhatott volna, de az autója már a felvezető körben megadta magát, ezért kénytelen volt leparkolni a pálya szélére. „A probléma teljesen váratlanul ért engem és a csapatot is, amikor a 11-es kanyarhoz közeledtem" – magyarázta. „Most ki kell deríteni, pontosan mi történt, és tanulnunk kell belőle. Nem lehetünk büszkék rá."
A német versenyző két fordulóval a szezon kezdete után
már 35 pontos hátrányt szedett össze az egyéniben vezető Rosberggel szemben,
de úgy vélte, hosszú az idény, még bármi megtörténhet. Habár a pletykák szerint a Ferrarinak elsősorban a turbó megbízhatóságával vannak gondjai – Räikkönen emiatt esett ki Melbourne-ben –,Arrivabene azt mondta, az első adatok szerint más romlott el.
Úgy tűnik, az egyik szelep, vagy az injektor valamelyik része volt a hibás.
10-15 perccel ezelőtt ezt hallottam. Még alaposabban meg kell vizsgálni a motort" – ismerte el. „Kimi esetében a turbóval volt baj, a két esetnek semmi köze egymáshoz."
Räikkönen motorját sikerült megmenteni a melbourne-i tűzeset után, de Bahreinre új turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és vezérlőelektronikát szereltek az autójába.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!