Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton steers his car during the qualifying session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit on April 30, 2016. / AFP PHOTO / ALEXANDER NEMENOV
Vágólapra másolva!
Damoklész kardja a szezon végéig lebegni fog a feje fölött, mert Oroszországban már a második megrovását gyűjtötte be 2016-ban - még egy ilyen, és tíz rajthelyes büntetést kap. Hamilton válaszokat vár a Mercedestől az újabb motorhiba miatt.
Bár megúszta a büntetést az Orosz Nagydíj időmérőjén elkövetett vétségért, Lewis Hamilton egy lépéssel mégis közelebb sodródott egy komoly büntetéshez: Szocsiban megkapta idei második megrovását, ami azt jelenti, hogy ha még egyet begyűjt, automatikusan tíz rajthelyes hátrasorolást fognak kiszabni rá.
Külön bosszanthatja, hogy kis odafigyeléssel mindkettőt elkerülhette volna. Bahreinben az időmérő után leparkolás közben tolatott a bokszutcában – állítása szerint nem kapott megfelelő instrukciókat –, Szocsiban pedig szabálytalanul tért vissza a pályára egy kicsúszást követően a 2-es kanyarnál.
Az FIA korábban tájékoztatta a versenyzőket a helyes protokollról,
miszerint aki ott a kijárati rázókő hurkáján túl fordul el, annak nem szabad egyből visszatérnie a bukótérből; ezt csak a kissé távolabb lévő műanyag táblát balról megkerülve lehet megtenni. Ennek hiányában ugyanis könnyen előnyt lehet szerezni a nagyobb tempóval.
2013-ban Mark Webber már áldozatául esett a „három megrovás=10 rajthelyes büntetés” szabálynak, és Hamiltonnak nagyon kell vigyáznia a hátralévő 18 versenyen, hogy ne jusson ugyanerre a sorsra.
Válaszokat vár a meghibásodásokra
Az csak vasárnap derül ki, hogy Hamilton autóján kell-e olyan módosításokat végrehajtani a műszaki hiba után, ami büntetéssel jár az orosz futamra. A brit mindenesetre válaszokat vár a Mercedestől arra, hogy két egymást követő hétvégén hogy fordulhatott elő ugyanaz a probléma.
"Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi történt, ezért megkértem őket, hogy a lehető legtöbb részletet osszák meg velem" - közölte.
A teszteken 800 kilométert tettünk meg a napok során hibátlanul, erre hirtelen kétszer egymás után ugyanaz romlik el."
"Azt mondták, rájöttek, hogy mi siklott félre az előző versenyen, és én is azt gondoltam, hogy tanultunk belőle. De nyilvánvalóan nem tanultunk."
Az időmérő után kijelentette, hogy nem adja fel a harcot, és most is igyekszik a javára fordítani az átélt nehézségeket. Azt mondta, "voltak már sötétebb napjai, a mai azokhoz képest egész szép volt." Nem gondolja, hogy pusztán a balszerencsével magyarázható az idei szenvedése. "Nem tudom, hiszek-e a szerencsében és a balszerencsében. A dolgoknak megvan a logikus magyarázata, és arra is lesz valami, hogy miért romlott el ma az autó."
A Mercedes vizsgálata szerint a kínai időmérőhöz hasonlóan Szocsiban is az MGU-H romlott el, bár Hamiltonnak ezúttal annyi szerencséje volt, hogy legalább a Q3-ba bejutott.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!